God 17 mai til alle

picxx

WF 09
Vet det er en del som ikke befinner seg i norge, og en stor del som faktisk er i norge. Ønsker alle en flott dag, uansett hvor du er....er på dager som dette man får en liten snev av hjemlengsel. :)

YouTube - National anthem of Norway

Ha en flott og trivelig dag uansett hvor du befinner deg :)

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Da har jeg akkurat vært å gått i 17.mai tog gjennom gatene i Perth! Var faktisk en god del hundre nordmenn som møtte opp!! Skal legge ut noen bilder av det senere..

Hadde forresten rundt 25C, hva hadde dere? : )

mkander

Medlem
Gratulerer med dagen folkens. Her i Oslo er det rundt 3 plussgrader. Utrygt for sludd og regn i løpet av dagen. Men det tåler vi :)

peterandrej

pensjonert moderator
Oppholdsvær i Tromsø. Snøen er nesten borte.. Men, seriøst; synes ikke dere også at nordmenn har jææææævlig mange fridager? Jeg merker fridager enormt godt på inntjening på sidene mine. På fridager er ingen inne og klikker på adsense eller noe som helst.. jeg hater fridager!

Klart, nå er jo jeg trygdet, så jeg har jo fri hver dag.. men da jeg jobbet, altså til april eller noe, så jobbet jeg jo 7 dager i uka, så jeg synes godt jeg kan kritisere disse fridagene.

Her er jo 17.mai selvsagt en naturlig fridag, så den er grei synes jeg, men tenk på alle de andre.. faen vi hadde jo akkurat påske, pinse, 1.mai, himmelspretten, ja faen heller. Nordmenn jobber nesten aldri, men økt lønn skal de faen meg ha - hvis ikke blir det streik!! Faen så klagete nordmenn er..

Forøvrig, VENNLIGST ikke kall 17.mai for "nasjonaldag". 17.mai er grunnlovsdagen.. Den som ikke skjønner forskjellen har ikke gått på videregående skole!

bjornfix

Bjørn Are Solstad, CEO, Devenia Ltd.
Ja, gratulere med 17. og sånn. Her hvor jeg bor er jeg eneste individ fra steinrøysa, så det blir ikke særlig mye feiring ut av det. Nå har igrunn jeg aldri feiret 17. noe videre før heller, så forskjellen er ikke akkurat merkbar.

Så, mni feiring går ut på å gjøre det samme som jeg pleier på en lørdag med 19 grader i skyggen og fint vær ;)

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Så, mni feiring går ut på å gjøre det samme som jeg pleier på en lørdag med 19 grader i skyggen og fint vær ;)

Siden dette er en poengløs tråd i en svada-kategori tar jeg meg friheten til å gå litt OT. Jeg mente jeg leste på en blogg fra deg at du vurderte å flytte til sørligere strøkk - jeg antar det ble noe av siden det er 19C i skyggen da?

bjornfix

Bjørn Are Solstad, CEO, Devenia Ltd.
Jeg bor fremdeles i Polen. Sammen med min kjære Ania vurderte vi å flytte til Portugal eller Spania. Vi kom til slutt frem til at vi er ikke villige til å gi slipp på det at alt er så billig som det er i Polen. Pr. i dag bor vi i en by som heter Gorzow (byen min kjære kommer ifra). Problemet her er at få snakker engelsk og folketallet er på snaue 130k.

Vi vil med all sannsynlighet flytte til Poznan i løpet av høsten. Med et folketall på rundt 700k og mye utlendinger og business vil situasjonen min bli en helt annen enn her (håper vi på da).

Det er faktisk ganske bra klima her i Polen forresten. I hvertfall fra Mai og utover til oktober omtrent :)

Topp