Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Glabladet tjener penger

hansson

Langveisfarende
Tja, bortsett fra at mer enn halve inntekta hans her gjelder ordinær frilansjobbing. Bloggen står for ca 8000 kroner. Hvis han en måned plutselig tjener 40 000 som konsulent/webdesigner så kan vi vel ikke akkurat si at han tjener bortimot 50 000 på blogging?

At oppdragene kommer inn via hans egen nettside er jo vanlig for alle frilansere/konsulenter.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Synes det veldig flott at Sindre har klart å holde dette gående så lenge. Jeg var vel blant dem som gav to uker før han måtte krype til korset, men nå har han jo drevet på i et par år og det ser jo ut som det går oppover med bissnissen hele veien.

Jeg tror bloggen vil komme i bakgrunnen i framtiden, og at Sindre vil finne flere (og antagelig mer innbringende) aktiviteter i tillegg til bloggen. Allerede nå tjener han vel mer på konsulentoppdrag enn på selve bloggingen, og det er noe jeg tror vil bli forsterket i framtiden.

Tja, bortsett fra at mer enn halve inntekta hans her gjelder ordinær frilansjobbing. Bloggen står for ca 8000 kroner. Hvis han en måned plutselig tjener 40 000 som konsulent/webdesigner så kan vi vel ikke akkurat si at han tjener bortimot 50 000 på blogging?

At oppdragene kommer inn via hans egen nettside er jo vanlig for alle frilansere/konsulenter.

Normalt sett ville jeg vært enig med deg, men i dette tilfellet henger Sindre og bloggen hans så nært sammen med konsulentjobbingen at jeg nesten vil måtte si at han tjener alt på bloggen. Eller, for å være mer presis:
Han tjener ikke penger på blogging. Han tjener penger via blogging.
 

i-net

Medlem
vil si jeg synes det er lite å tjene det han tjener etter å ha holdt på så lenge da. Men det er min mening. :p en grei start i alle fall. :)
 

Tonny Kluften

Administrator
Sindre jobbet deltid i kassa på Rimi såvidt jeg husker. Tror ikke det er en heksekunst å få tilbake en tilsvarende jobb hvis det trengs. Dessuten har ikke Glabladet vært en heltidsjobb så en halvtidstilling ved siden av hadde sikkert gått greit.

Uansett, jeg er imponert over stayerevnen/viljen til Sindre. De fleste andre webgrundere hopper fra konsept til konsept når de starter på web, prøver halvhjertet mange forskjellige ting. Han har holdt seg til ett konsept og bygget sten på sten. Nå begynner det å bære frukter. Syns det er et godt eksempel på at man bør ha tålmodighet selv på web hvor mange ting skjer fort.
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
Joa, husker han fortalte noe sånt, men selv om det ikke er noe problem å få en ny tilsvarende jobb, så kan man lett få en ganske solid økonomisk "bulk" hvis man ikke har noen buffer, bare en måned uten inntekt vil svi ganske godt i lommeboka da. Nå hadde vel han en liten buffer til å begynne med mener jeg, og det hjalp han jo ihvertfall til å begynne med, men jeg mener å huske at han har nevnt at han har hatt det relativt trangt økonomisk til tider (kikker innom hos han innimellom).
 

Sindre

Medlem
Takk Tonny og alle andre.

Jeg er også enig med han som kommenterte at "det er litt lite etter å ha holdt på så lenge". Hvis ikke uforutsette ting som flytting og andre forandringer i livssituasjon hadde skjedd, så hadde det vært lettere for meg å holde fokuset der jeg opprinnelig skulle; på bloggen. Jeg har hatt fokuset mitt spredd utover flere andre idéer til kommende prosjekter, og peterandrej har helt rett i sin spådom om at blogging trolig vil komme mer i bakgrunnen i fremtiden til fordel for andre, mer inntektsbringende ting.

Jeg er glad for at jeg har opparbeidet meg de erfaringene jeg har gjort på dette feltet, hvor jeg har lært utrolig mye om blogging, teknologi, hvordan tjene penger på nett, jobbe med kunder, være "sjef" for flere medhjelpere, vokse og utvikle meg selv, og mye mer. Dette vil komme godt med videre og dere har bare sett begynnelsen. :)
 

metallian

Medlem
Det jeg synes er veldig bra er jo som du skriver at du kan ta rolige perioder uten at inntektsfallet er stort, det betyr at grunnmuren din er sterk og det er sånt det blir gode hus av på sikt.
 
Topp