gjenspeile lager til leverandør

svarstad

Medlem
noen som vet hva det koster å gjenspeile lager til leverandør ?? har planer om å lage en nettbutikk men vil ha riktig lagerstatus på varene siden jeg ikke skal ha alle varer på lager.

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det spørs! :D

Hvis utgangspunktet er en xml-fil fa leverandøren som periodisk må hentes inn og oppdaterer din database, så tipper jeg at det tar fort to timer (tar tid å sette seg inn i det, lage spørringen, sette opp cron).

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Da burde du få pong til å lage dette ;)

På to timer har du ikke startet å kode engang.. En har snakket med kunde på telefon samt fått lest igjennom dokumentasjon fra leverandør - Kanskje også sett på XML'en hvis den finnes. I de fleste tilfeller er det snakk om tab separerte filer.

I min verden er det hva jeg ville fått gjort på to timer ..

picxx

WF 09
Hvordan tenker du å gjennomføre dette?
Ved at leverandør tilbyr en fil/db eller noe for å holde lagerstatus ved like?
Ved å manuelt gå inn og forandre lagerstatus?
Ved at leverandør går inn og forandrer lagerstatsus?

Ellers er det vel bare å si at de aller fleste shoppingcartløsinger støtter lagerbeholdning, spørsmålet er jo bare hvordan du ønsker å løse selve implenteringen.

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Da burde du få pong til å lage dette ;)

På to timer har du ikke startet å kode engang.. En har snakket med kunde på telefon samt fått lest igjennom dokumentasjon fra leverandør - Kanskje også sett på XML'en hvis den finnes. I de fleste tilfeller er det snakk om tab separerte filer.

I min verden er det hva jeg ville fått gjort på to timer ..

Ja hallo! Lever du i virkeligheten eller? I min fantasiverden er det mye jeg får gjort på to timer ;)
Men du har nok rett :p

Topp