Gjøre .rar-fil nedlastbar fra sida mi

Jeg har lasta opp noen filer til en kunde på serveren min, men ikke tale om at jeg får til å gjøre sånn at den blir nedlastbar. Jeg får heller ikke til å direktelinke til filen. Forslag til hvordan jeg kan løse det?

adeneo

Medlem
For nye nettlesere som støtter HTML5 download attributten

HTML:
<a href="lenke_til_fil.rar" download="navn_på_fil.rar" />

for eldre nettlesere må serveren sette riktig header, for eksempel i PHP

PHP:
header("Content-type: application/x-rar-compressed");
header("Content-Transfer-Encoding: Binary");
header("Content-disposition: attachment; filename=navn_på_fil.rar");

Uansett hva jeg gjør får jeg beskjed om at det hele er "mislykket - ingen fil". Så filbanen er vel feil. Ser jeg ikke skogen for bare trær her eller? Filen ligger rett i hovedmappen for nettsiden, og da skal det jo bli nettsiden.no/nedlastbar.rar?

A

aabbcc

Guest
nå er jeg ikke noen ekspert, men det høres veldig riktig ut. Men hva har du ellers på nettsiden din? Det kan være .htaccess ol som følger med cms kan skape problemer..

aabbcc

og den derre fåkkings dropboxen klikka jo SELVSAGT når fila var 75% ferdig opplasta. %"¤&€@£$

trenger da fortsatt hjelp med å få den fordømrade fila på serveren min til å bli nedlastbar.

A

aabbcc

Guest
Kan det være at det er noen uheldige tegn i filnavnet? Eller noen stor/liten bokstav skrivefeil.

Ja, jeg får det jo til, men får beskjeden "mislykket - ingen fil". Filen ligger jo RETT DER, jeg har sjekket bane og filnavn maaange ganger. Filen er 1.3 gig stor, kan det ha noe med saken og gjøre?

En aldri så liten oppdatering - jeg lasta opp fila på nytt, i zip-format. Det fungerte i min ende, men han som skulle ha det fikk melding på sin pc om at han måtte bruke IIS7 for å få lasta ned fila. Jeg hørte om IIS7 først i dag og aner ikke hvorfor han får denne meldinga. Det funka jo glatt her, jeg testa jo nedlastinga før jeg sendte han linken.

Topp