peterandrej
pensjonert moderator
Lanserte i dag min nye blogg Giktbloggen.no - som er en blogg som kommer til å handle om leddgikt, medisiner, behandling, behandlingsreiser, sykdomsmestring og mine erfaringer med alt sammen. Kall det gjerne en slags dagbok på nett der jeg i realiteten bare skriver om meg selv.
En av tankene bak dette er jo selvsagt å tjene litt penger. Spørsmålet er jo om det er mulig å klemme ut litt penger av denne nisjen? Jeg mener, med så mange firmaer som driver innen behandling, medisiner osv og når man tar med i betraktning hvilken enorm industri "helse" faktisk er - og spesielt her i Norge - så håper jeg jo at bloggen skal kunne gi en pen avkastning på sikt.
Min strategi er som følger - og det er jo dette jeg ønsker tilbakemelding på:
1. Poste over de neste månedene ganske hyppig for å bygge opp et visst arkiv
2. Deretter Markedsføre bloggen til de rette kanaler - som vil si: jeg sender mail til revmatikerforbundet, osv og spør om de vil legge en link til meg fra sine sider og kanskje skrive litt om meg i medlemsbladet revmatikeren for eksempel.
3. deretter prøve å selge inn noen annonser hos legemiddelfirmaer, brukerorganisasjoner, foreninger, osv.
--
så, hva tror dere? noe å satse på? noe jeg har oversett?
En av tankene bak dette er jo selvsagt å tjene litt penger. Spørsmålet er jo om det er mulig å klemme ut litt penger av denne nisjen? Jeg mener, med så mange firmaer som driver innen behandling, medisiner osv og når man tar med i betraktning hvilken enorm industri "helse" faktisk er - og spesielt her i Norge - så håper jeg jo at bloggen skal kunne gi en pen avkastning på sikt.
Min strategi er som følger - og det er jo dette jeg ønsker tilbakemelding på:
1. Poste over de neste månedene ganske hyppig for å bygge opp et visst arkiv
2. Deretter Markedsføre bloggen til de rette kanaler - som vil si: jeg sender mail til revmatikerforbundet, osv og spør om de vil legge en link til meg fra sine sider og kanskje skrive litt om meg i medlemsbladet revmatikeren for eksempel.
3. deretter prøve å selge inn noen annonser hos legemiddelfirmaer, brukerorganisasjoner, foreninger, osv.
--
så, hva tror dere? noe å satse på? noe jeg har oversett?