Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gi en julegave

looper

Medlem
Noen her som kjenner til noen gode formål å gi litt penger til?
I utlandet har vi allerede et fadderbarn og et månedligtrekk til Unicef.
Men kunne godt tenke meg å bidratt litt til noen av de som har litt mindre.

Jeg liker å vite hva jeg gir til og hvem som får pengene. Noen som har noen gode forslag?

Det finnes jo så sabla mange gode saker...

Mvh
 

Tomh

New Member
Hei du vil sikkert, like Kiva.org

Jeg synes microfinansiering En fin måte å kunne hjelpe på. Her velger du helt selv hvem du ønsker å hjelpe.
 

looper

Medlem
Mikrofinansiering er kult, men nå kom ikke det frem. Men tenkte at julegaven skulle gå til noen som har det litt vanskeligere i vårt land. Siden jeg gir jevnlig til utlandet, ikke det at det ikke er viktig.

Ser ut som det blir Kirkens Bymisjon, da det virker som de har et fint opplegg til flere. Det er vanskelig å velge en syntes jeg :/
 

looper

Medlem
Det er nettopp det jeg kunne tenke meg. Gode ideer folks!
Syntes det er greit å tenke litt på andre i disse tider =)
 

hvaer

Medlem
Jeg ville først og fremst sett lokalt. Det er mange mennesker som vil gi når det nærmer seg jul, og tenker først og fremst på de store aktørene. For all del, det er ikke noe galt å gi til de, men lokalt er det også mange som trenger hjelp, og bor man litt utenfor storbyene, så er sosialhjelp stort sett det de får, og disse er det mange av. Det er i enhver kommune noen som hjelper de, men de har ofte svært lite ressurser. Henvende seg til kommunen, og høre etter hvem foreninger som hjelper de svaktstilte lokalt, er for meg den beste måten å gi på. Da ser man resultatene av at det hjelper også, og det er ihvertfall for meg svært viktig at pengene ikke går vekk på administrasjon og annet tull.
 
Topp