Gammeldagse holdninger fra Domeneshop

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Jeg har vært kunde hos domeneshop i ufattelig mange år. Litt av årsaken til dette er fordi de var veldig tidlig ute med å tilby .no domener til rimelige priser. Jeg har ikke hatt noen spesielle årsaker til å bytte.

De siste årene har derimot ting forandret seg. Om du går noen år tilbake hostet jeg sider hos DS i tillegg til domene. Nå hoster jeg ikke noenting hos DS, rett og slett fordi hostingen deres var alt for simpel og utdatert. Kunder av meg som er hos DS flytter jeg som oftest umiddelbart over til andre alternativer.

Nå som jeg er på ferie i Norge har jeg selvfølgelig glemt igjen firmaets VISA-kort i Australia. Jeg har heller ikke informasjonen lagret noe sted. I mellomtiden har det dukket opp 3 nye fakturaer i DS som jeg skulle betalt. Jeg har selvfølgelig mange andre alternativer, men jeg synes DS satser i feil retning om det er jeg som kunde som skal jobbe ekstra for å få betalt fakturaene mine.

Jeg spurte DS over kundeservice følgende to spørsmål (utdrag fra en lengre epost):

Hvorfor tilbyr ikke domeneshop meg å lagre kontoinformasjon slik at den slippes å fylles inn på nytt hver gang?

Fordi det krever omstendig og kostbar sikkerhetssertifisering (PCI DSS) å få lov av kortselskapene til å lagre slik informasjon. Når det da er liten etterspørsel etter dette fra kundene våre, sier det seg selv at vi ikke ønsker å prioritere dette.

eventuelt betaling gjennom Paypal?

Fordi det er relativt liten etterspørsel etter dette også. 95% av våre kunder befinner seg i Norge, og for dem holder det fint med de betalingsmåtene vi tilbyr i dag.

Om man ikke skal utvikle seg før majoriten av kundene spør etter noe, hvordan skal da utviklingen gå fremover? Hva slags biler hadde vi kjørt i dag om ikke bilprodusentene la til nye funksjoner før majoriten spør om det?

Jeg har brukt titusenvis hos DS de årene jeg har vært kunde. Jeg kommer nå til å starte jakten på en ny leverandør for mine norske domener i løpet av de nærmeste dagene. DS blir rett og slett for gammeldagse for meg.
 

testdriver

Ha det bra..
Forstår egentlig ikke helt problemet. De tilbyr hosting fra 20,-/mnd, og da inkluderer de utrolig nok service. Dette kan selvfølgelig ikke dekke ethvert behov.

Når det er sagt, så er jeg enig i at det neppe hadde kostet dem mye tid å implementere PayPal.

Ligger det noe mer bak denne halshoggingen...?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg holder meg til DS fordi jeg mener de er MYE mer fleksible når det gjelder webhosting og tilgang til mysql-serveren.
At noen ikke har cc mitt lagret synes jeg er positivt, men en paypal-løsning kunne verdt bra det ja. Du opfordret ikke til dugnad (enda) vel? :)
 

Christian

Medlem
Bare så jeg ikke har misforstått; Du trenger det VISA-kortet for å logge på nettbanken?

Jeg har aldri hørt om noen teleselskaper som tilbyr Paypal-betaling. Holder du deg til kontantkort da eller?
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Hei Kenneth

Er ikke sikker på hvem sin holdning det er noe feil med her, din eller Domeneshop sin.

Syntes forøvrig de har gitt gode svar på dine spørsmål.
 

Nextri

Rebel
De vil jo potensielt bare tjene mer penger om de legger til flere betalingsmetoder.

Å legge til paypal betaling er jo ikke akkurat noen heksekunst.
 

picxx

WF 09
DS tilbyr både kortbetaling, faktura og bankoverføring.
Det vil vel holde for alle norske som bruker dem.

Domainnameshop derimot er vel litt gammeldags (er vel samme eiere?) hvor de kun tilbyr kortbetaling til internasjonale kunder.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
De vil jo potensielt bare tjene mer penger om de legger til flere betalingsmetoder.

Å legge til paypal betaling er jo ikke akkurat noen heksekunst.


Baserer du påstanden på erfaring ? ;)

Vi har i alle år gitt våre kunder mulighet til å betale med Paypal. I januar 2010 fjernet vi denne muligheten som en følge av store kostnader til regnskapsføring(tykke bunker med bilag). Paypal betaling er hos oss fortsatt tilgjengelig, men da kun på forespørsel.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
At noen ikke har cc mitt lagret synes jeg er positivt, men en paypal-løsning kunne verdt bra det ja. Du opfordret ikke til dugnad (enda) vel? :)

Oppfordrer ikke til dugnad nei, DS sine tjenester holder nok fortsatt for de fleste. Men jeg legger fokus på de små tingene hos mine leverandører og mitt problem med DS nå er at de ikke ser ut til å være et firma som ønsker å gå framover, men heller foretrekker å være så lenge som mulig i fortiden. De utvikler seg meg andre ord ikke før de må.

Bare så jeg ikke har misforstått; Du trenger det VISA-kortet for å logge på nettbanken?

Jeg har aldri hørt om noen teleselskaper som tilbyr Paypal-betaling. Holder du deg til kontantkort da eller?

Det handler for min del om å gjøre det enkelt for kunden. Jeg kunne sikkert også gått i postbanken og betalt en giro, men det gidder jeg ikke. Det hadde vært ufattelig mye enklere om de bare trakk pengene fra kontoen min automatisk eller om jeg kunne bruke Paypal.

Er ikke sikker på hvem sin holdning det er noe feil med her, din eller Domeneshop sin.

Det er deres holdninger som er feil for meg. Det betyr selvfølgelig ikke at det er feil holdning for deg!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg må si, etter å ha vært kunde av DS på domener i årevis, at de imponerer med sin imøtekommenhet og hjelpsomhet. De er laaaaaaaangt enklere å ha med å gjøre enn en del andre leverandører. Man kan faktisk ringe til DS og få et fornuftig menneske på tråden!

At man skrive inn VISA-nummerene for hver gang man registrerer et domene er jeg enig i at er litt sånn halvveis tungvint. Helst ville jeg hatt 1 samlefaktura i året som inneholdt betaling for alle domenene jeg har hos DS. Kanskje jeg får det den dagen jeg har 10.000 domener hos DS?

*krysser fingrene*
 

Knut

Medlem
Helst ville jeg hatt 1 samlefaktura i året som inneholdt betaling for alle domenene jeg har hos DS. Kanskje jeg får det den dagen jeg har 10.000 domener hos DS?

*krysser fingrene*

Det kan du få om du spør dem. Fikk en epost fra dem for ett par år siden der de tilbød dette men at man da måtte kontakte dem via telefon.
 
Topp