Kenneth Dreyer
Well-Known Member
Hei,
Jeg har vært kunde hos domeneshop i ufattelig mange år. Litt av årsaken til dette er fordi de var veldig tidlig ute med å tilby .no domener til rimelige priser. Jeg har ikke hatt noen spesielle årsaker til å bytte.
De siste årene har derimot ting forandret seg. Om du går noen år tilbake hostet jeg sider hos DS i tillegg til domene. Nå hoster jeg ikke noenting hos DS, rett og slett fordi hostingen deres var alt for simpel og utdatert. Kunder av meg som er hos DS flytter jeg som oftest umiddelbart over til andre alternativer.
Nå som jeg er på ferie i Norge har jeg selvfølgelig glemt igjen firmaets VISA-kort i Australia. Jeg har heller ikke informasjonen lagret noe sted. I mellomtiden har det dukket opp 3 nye fakturaer i DS som jeg skulle betalt. Jeg har selvfølgelig mange andre alternativer, men jeg synes DS satser i feil retning om det er jeg som kunde som skal jobbe ekstra for å få betalt fakturaene mine.
Jeg spurte DS over kundeservice følgende to spørsmål (utdrag fra en lengre epost):
Om man ikke skal utvikle seg før majoriten av kundene spør etter noe, hvordan skal da utviklingen gå fremover? Hva slags biler hadde vi kjørt i dag om ikke bilprodusentene la til nye funksjoner før majoriten spør om det?
Jeg har brukt titusenvis hos DS de årene jeg har vært kunde. Jeg kommer nå til å starte jakten på en ny leverandør for mine norske domener i løpet av de nærmeste dagene. DS blir rett og slett for gammeldagse for meg.
Jeg har vært kunde hos domeneshop i ufattelig mange år. Litt av årsaken til dette er fordi de var veldig tidlig ute med å tilby .no domener til rimelige priser. Jeg har ikke hatt noen spesielle årsaker til å bytte.
De siste årene har derimot ting forandret seg. Om du går noen år tilbake hostet jeg sider hos DS i tillegg til domene. Nå hoster jeg ikke noenting hos DS, rett og slett fordi hostingen deres var alt for simpel og utdatert. Kunder av meg som er hos DS flytter jeg som oftest umiddelbart over til andre alternativer.
Nå som jeg er på ferie i Norge har jeg selvfølgelig glemt igjen firmaets VISA-kort i Australia. Jeg har heller ikke informasjonen lagret noe sted. I mellomtiden har det dukket opp 3 nye fakturaer i DS som jeg skulle betalt. Jeg har selvfølgelig mange andre alternativer, men jeg synes DS satser i feil retning om det er jeg som kunde som skal jobbe ekstra for å få betalt fakturaene mine.
Jeg spurte DS over kundeservice følgende to spørsmål (utdrag fra en lengre epost):
Hvorfor tilbyr ikke domeneshop meg å lagre kontoinformasjon slik at den slippes å fylles inn på nytt hver gang?
Fordi det krever omstendig og kostbar sikkerhetssertifisering (PCI DSS) å få lov av kortselskapene til å lagre slik informasjon. Når det da er liten etterspørsel etter dette fra kundene våre, sier det seg selv at vi ikke ønsker å prioritere dette.
eventuelt betaling gjennom Paypal?
Fordi det er relativt liten etterspørsel etter dette også. 95% av våre kunder befinner seg i Norge, og for dem holder det fint med de betalingsmåtene vi tilbyr i dag.
Om man ikke skal utvikle seg før majoriten av kundene spør etter noe, hvordan skal da utviklingen gå fremover? Hva slags biler hadde vi kjørt i dag om ikke bilprodusentene la til nye funksjoner før majoriten spør om det?
Jeg har brukt titusenvis hos DS de årene jeg har vært kunde. Jeg kommer nå til å starte jakten på en ny leverandør for mine norske domener i løpet av de nærmeste dagene. DS blir rett og slett for gammeldagse for meg.