Funksjon der folk må velge et visst antall varer for å få til å bestille

Selger brukte bøker, men det er et himla pes å kjøre til posten for å sende ei bok som jeg tjener 20 kr på. Tida mi er verdt mer, kan du si. Tenkte da å legge inn en _enkel_ funksjon der jeg kan ha ei boklista på førstesida, også kan folk bare markere de bøkene de vil legge til i kurven. Når disse betales, gjennom Paypal, må de fjernes fra boklista slik at ingen andre betaler for den samme varen. Jeg vil også ha en funksjon der folk må bestille minst 3 bøker for å kunne fullføre handelen.

Finnes det noen _enkel_ måte å gjøre dette på? Jeg er så inni granskauen dritlei av koding og problemer og skit, at om det ikke finnes noen enkel måte å gjøre det på driter jeg heller i hele greia.

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Spørs hva slags theme og plugin du bruker.
Jeg lagde en side for foreldrene mine (antikvariat, musiscript.nl), og bruker der en tilpasset versjon av WP Simple Paypal Shopping cart - men det ville krevd litt koding.

Det finnes garantert plugins som kan dette og har fått programmert det inn, men det blir fort nokså tidskrevende å sette det opp/stille det inn pga mange valg og muligheter.

alterego

Medlem
Jeg lurer i grunn på omtrent det samme, men da "kjøp 3, betal for 2". Enten kan de få den billigste gratis, eller at det bare gjelder ved kjøp av varer i samme kategori.

Bruker Magento.

Noen som har erfaring med dette? Eventuelt vet hvordan det kan gjøres?

Steve Cash

Medlem
Håpløst å reise til postkontoret for å tjene 20 kroner ja. Men som kunde vet jeg ikke helt om jeg vil kjøpe to bøker ekstra jeg ikke har lyst til å lese, og kanksje måtte betale frakt for dem i tillegg. Hva med å legge inn ekspedisjonsgebyr på småorde? F.eks. under 200 kroner, eller et annet beløp som passer. Det må jo være greit å lenge du opplyser tydelig om det.

(Jeg vet det ikke var dette du spurte om, men jeg klarte ikke å la være å nevne det likevel.)

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Riktig det Steve sier, ikke sikkert alle besøkere har *lyst* å måtte finne flere produkter.. Men du kan lokke de med "gratis frakt" ja. Uansett blir det en liten endringsjobb i plugin'et. Ulempen er - muligens - at du om en stund kan måtte ta en avgjørelse når det kommer en oppdatering av plugin'et.

Blir bare til at jeg gjør det så enkelt som at jeg har en flat pris på frakt per bok, også er frakt med i prisen. Tror det skal være overkommelig for de fleste; det blir 50 kr per bok (er brukte bøker dette her, så er litt begrenset hvor mye man kan ta seg betalt og). Legger da bare til 50 kr for hver bok folk bil ha, også sender jeg med giro. De må dog sende meg en melding gjennom skjemaet på siden, så det er jo et lite minus. Men jeg gidder liksom ikke å bruke haugevis av timer på å lage fancy greier med betalingsfunksjon og handlekurv når jeg bare tjener 20-30 kr per bok..

Grooo

Medlem
Kan du ikke heller skrive at du sender ca. er gang i uka feks?
Tror kundene heller vil vente noen dager ekstra på en bok de vil ha, enn å måtte kjøpe to ekstra bøker de ikke vil ha.

Topp