Fri retur

Even

New Member
Er i oppstartsfasen av en nettbutikk og vurderer å tilby fri retur.

Lurer på om noen her har erfaring med det? Ca hvor mange benytter seg av det?


Noen som også har tips til hvordan det praktisk enkelt lar seg gjøre? Å sende kunden noen frimerker med pakka eller å få dem til å legge ut først er ikke helt aktuelt..
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det er ikke nødvendigvis slik at kunden betaler det samme i postgang som du...
Jeg ville funnet på en fin måte å si at kunden får tilbake det den har betalt samt returporto (og så en liten * som forteller at det beløpet ikke overstiger det posten krevde for å levere pakken til kunden).

Forutsatt at kunden har betalt før den har fått tilsendt varene.
 

KIA

Medlem
Hvis du har avtale med Bring, kan du bestille retur-lappen samtidig du bestille en sending, så du legger retur-lappen ved pakken. Hvis kunde bruker dette, blir du fakturert fra posten.
 
Jeg vil mene det afhænger af branchen - om det vil gavne din forretning, konventering og være lønsomt i det lange løb.

Sælger du f.eks. tøj vil jeg mene det er en god idé at tilbyde fri retur, da jeg er sikker på det vil øge din konventering, men køber man derimod elektronik kan kunden godt selv betale for at få sendt produktet retur.
 
Topp