Fremtidsutsikter forbrukslån

click24

Medlem
""Jeg spår at vi vil få dårlige tider fremover fra 2013-2014 pga eurokrise, nedkjøling i kinesisk økonomi og bankkrise. Dette vil igjen påvirke markedet for forbrukslån. Det store spørsmålet er hvordan? Jeg har tenkt litt på hva som kan skje:""

her er ikke noen STORE spørsmål. folk vil ta opp forbrukslån uansett. om renten går ned, jiipi, lån penger og reis verden rundt. boligen stiger. renten gåt opp, arg, ta lån for og kunne reise på ferie. totalt talentløs tråd og starte spør du meg.
greit at det er snakk om generell svada. da kan vi ta neste, hva om der om 5 år er flere muslimer enn ikke muslimer i norge. og så kan man komme med en satire av forklaringer. som akkurat her. god natt

peterandrej

pensjonert moderator
En stor del av grunnen til finanskrisen var at markedet var for slapt regulert. Det var rett og slett for enkelt å selge luft - noe en del kraftkommuner i Nord-Norge merker godt i dag etter å ha kjøpt luft de trodde ville stige opp til himmelen. Etter finanskrisen har man sett en betydelig innstramming i finansmarkedet over hele verden. Her i Norge må man i dag ha 15% egenkapital for å få kjøpe bolig. Dette er ikke noe blaff. Dette vil bli enda strengere i årene som kommer.

Forbrukslån er en form for lån som tiltrekker kunder som egentlig ikke har mulighet til å låne penger. De som kan stille sikkerhet - f.eks i form av bolig - får "andre" lån med "litt" bedre betingelser. De kan refinansiere boligen, få ulike former for flexi-kreditt, osv. Jeg kan ikke tenke meg annet enn at dette markedet vil bli betydelig strengere regulert i framtiden. Det vil bli stilt strengere krav til sikkerhet i form av cash, arbeid eller verdier. Det vil ganske enkelt bli vanskeligere å få denne typen lån, og det vil naturligvis "ramme" en del her på Webforumet som har satset hardt på denne nisjen.

Tonny Kluften

Administrator
her er ikke noen STORE spørsmål. folk vil ta opp forbrukslån uansett. om renten går ned, jiipi, lån penger og reis verden rundt. boligen stiger. renten gåt opp, arg, ta lån for og kunne reise på ferie. totalt talentløs tråd og starte spør du meg.

Spørsmålet er ikke om folk vil ta opp penger, spørsmålet er om bankene vil låne ut penger. Det kan være greit å få med seg problemstillingen før man blir for eplekjekk.

appelsin

Medlem

Kanskje Click24 kan dele med oss andre hvordan markeder fungerer, du som oser av sånn kunnskap?

For oss som driver med online marketing, er det interessant å diskutere hvordan fremtidsutsikter ulike bransjer har. Men i dine øyne så er visst et marked en konstant faktor.

appelsin

Medlem
Spørsmålet er ikke om folk vil ta opp penger, spørsmålet er om bankene vil låne ut penger. Det kan være greit å få med seg problemstillingen før man blir for eplekjekk.

Det er forsåvidt begge deler som jeg ønsket å belyse: Hva skjer med tilbudet, og hva skjer med etterspørselen. Det er interessant å se på driverne hos begge de aktørene som til sammen utgjør markedet.

Frode

Medlem
En annen interessant faktor er at for 2 år siden betalte et forbrukslån 400 kroner, men i dag for man over 1.200 kroner for det samme produktet som affiliate.

Tonny Kluften

Administrator
Hvis man promoterer forbrukslån må man forholde seg til noen ting:

- Google gjør det vanskeligere å rangere bra i SERP med affiliatesider
som fører til at
- Adwords blir dyrere fordi affiliates må kjøpe adwords for å bli sett i Google
som fører til at
- provisjonen må settes opp slik at affiliates er villige til å kjøpe adwords
som fører til at
- Adwords blir dyrere fordi affiliates kan betale mere
und so waiter...

Topp