Katalogsider sliter med sitt, og jeg kan ikke si jeg er plaget av katalogsider på Facebook, med mindre jeg faktisk abonnerer på slike nyheter gjennom grupper, etc. Problemet med sider som f.eks. smud.no, er jo at jeg ser denne dritten, uten å ha klikket, sett eller gjort meg til kjenne for denne gruppen overhodet.
Det er nettopp dette som er poenget mitt, jeg ønsker ikke å se denne spam/robot siden, som spyr ut innhold, som er totalt unødvendig for meg. Det er her jeg mener Facebook har en jobb å gjøre, og de har allerede gjort en god jobb, ved å begrense hva man ser. Jeg vil se det som interesserer meg, ikke hva som interesserer alle andre, og det vil facebook tjene langt mer på. At vi to er venner på Facebook, og at du liker alle slags tåpelige videoer, burde ikke ha noen innvirkning, når jeg bestemt tar avstand.
Hvorfor du blander inn VG, CNN etc, som jeg abonnerer på, og ønsker å høre mer fra, vet jeg ikke. Jeg mener i hvert fall at det er en stor forskjell fra CNN, og nettsider som re-publiserer innhold med oppdiktet historie "denne jenta synger for kommende katt", mens andre medier skriver "denne jenta har to kuer i bakgården, ser du hvorfor?" osv. I mitt hodet har enkelte slike sider livets rett, men ikke på den måten vi har sett i dag, det har tatt av, og blitt en trend. De store består, resten går, det er min spådom, så får vi heller se hva som skjer etterhvert. Jeg merker i hvert fall at jeg er langt mindre plaget med slike tullevideoer siden nyttår.
Har du likt en gruppe med morsomme videoer, eller at følger du den type innhold, ja, da burde du få dette servert. Er du ikke en følger, og at du ikke bryr deg, burde du ikke få det. Undres om dem over tid ville gjort noe som google, å straffe folk som levde av å re-publisere innhold/blod-kopi.
Blir like mye spådom fra meg, som fra deg. Blir feil å argumentere mot at jeg ønsker å se relevant innhold, og håper at denne type innhold vil bli begrenset.