Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fotobutikk

eplebiten

Medlem
Jeg vet ikke om du ønsker å motta tilbakemeldinger for tekst på nettsiden, men jeg har en liten kommentar på dette området. Det hadde kanskje vært en god idé å lese igjennom tekstene på nettsiden. Noen produktbeskrivelser er på norsk, mens andre er på engelsk. En tredje variasjon er de som har setninger som består av setninger som består av både norsk og engelsk.

Noen av artiklene har også noen problemer med teksten.

Et eksempel:

Det er klart at de profesjonelle fotografene jobber ikke gratis og skal dekke inn både utstyr, andre utgifter og fortsatt sitte igjen med en lønn man kan leve av, men til gjengjeld jobber også disse fotografene på en helt annen måte enn en glad amatør vil gjøre, ikke minst tidsmessig, og dessuten har de profesjonelle brukt lang tid på å bygge opp både kundekrets og kontaktnett, som gjør dem i stand til å leve av yrket de har valgt.

Dette er det andre avsnittet i artikkelen "Kan man tjene penger på fotografering", og dette er en forferdelig setning. Den er svært lang og har flere innskutte setninger. Dermed sitter man med en setning som er tung og vanskelig å lese.


Jeg vil også anbefale å flytte vannmerket på produktbildene til et av hjørnene ettersom det er forstyrrende som et midtstilt vannmerke, og på noen bilder dekker det ganske viktige deler av produktet.

Til slutt vil jeg kommentere logoen. Når jeg ser på logoen tenker jeg automatisk på Google. Dette burde si det meste for de fleste.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det første som slår meg er logoen. Klarer ikke helt å forklare nøyaktig hva som gjør det, men jeg syntes ikke den fungerer. Syntes i såfall at både Google og eBay gjør en bedre jobb med fargene. ;)

Bildet oppe til høyre som lister opp alle merkene du selger blir bare en stor klase med logoer trykket inni hverandre og jeg ville mye, mye heller bare listet opp disse logoene etter hverandre eller under hverandre et annet sted. Hva med en horisontal linje rett under menyen? At flere av logoene i dette sammensuriumet er uskarpe gjør det ikke noe bedre.

Når jeg kikker lengre ned på siden, slår det meg hvor lite "salgsutløsende" siden er. Det er ingen bilder med linker til produktsiden, det er ingen liste over "bestselgere" (joda, men dette burde vært høyere opp på siden) og det er rett og slett veldig lite på hovedsiden. Her kunne du med fordel "spritet" opp siden litt for å gjort den mer tiltalende. I det minste kunne du hatt "Butikk" som hovedside istedet for et bilde som du har nå.

Når man kjøper softbox til en studioblits, må man passe på å kjøpe med rett feste mellom softbox og blits, da festet på disse er forskjellige fra produsent til produsent.

Se på denne: Foldable 60 x 60 cm Diffuser soft box for studiofblits | Fotofreak.no

Den ser for meg ut som en eller annen universal-sak, men det står ingenting om hvilke blitser denne passer til. Passer den til Bowens? Elinchrome? Paul C Buff? Profoto? Dette er informasjon som er helt vesentlig å vite og som du må ha med.

Footeren din syntes jeg er i overkant spinkel. Hva med å ha med en kolonne med "Kontakt oss" og "Følg oss på Facebook" og kanskje en liste med kategorier? Slik den fremstår nå, blir det litt tynt og det ser litt merkelig ut med en (knapt nok) halvfull footer.

Oversettelser antar jeg at du har kontroll på? Her mangler det en del.

Ble ikke så veldig mye positivt fra meg denne gangen, men jeg vet du kan mye bedre enn dette og jeg hadde nok ikke handlet så altfor mye fra denne nettsiden. Syntes fortsatt at den virker litt halvferdig.
 

Zmarty

Medlem
Helt enig med Dag! :)

Jeg er over middels interessert i foto, så sider som har med foto å gjøre pleier jeg å saumfare. Mitt førsteinntrykk av DENNE siden var at her gidder jeg ikke å kikke meg rundt engang. Startsiden er kjedelig og lite innbydende. Som Dag også sier er logo den første man bør jobbe med der. Det er heller bedre om teksten står med sort fet skrift..og banneren din øverst til høyre stjeler for mye av fokuset. Ton den ned..

Nettbutikk-delen er ryddig og grei. Lett å finne det man ser etter! Bra :)

Footer er alt for stor/markant. Kanskje dele opp "bestselgere" i to vidgets?

that's just my 2 cents ;)
 

Zmarty

Medlem
Ja. footer skal fikses, aldri ment å være slik.

Kan jeg konkludere med at nettbutikken er enkel å finne frem i og derfor bra nok, men at forsiden ikke faller i smak?

Ryddig og grei den..skulle JEG ha gjort noe anderledes,så ville jeg ha gått ned til fire kolonner i stedet for 5 pr. side for å få større produktbilder...
Men...det er også veldig hvitt på siden. Det blir slitsomt å se på siden over flere minutter...
Hva med å gjøre som FotoVideo gjør med å ha annen hver rad/produkt i grå bakgrunn: fotovideo.no/Produkter/Filter
 
Topp