Forvirret affiliate

picxx

WF 09
For min del håper jeg tv3 taper alle rettsaker. Reklame for gambling m.m. er noe dritt vi ikke har bruk for.

Det er totalforbudt med annonsering av gamblingsider i alle stater i amerika. Man får til og med ikke en amerikansk bank til å stå for en buisenesskonto eller ta imot penger om man annonserer for gambling.

Burde det gjøre alle engelske sider som annonserer for gambling ulovlige...eller kan man skille amerikanske og engelske/australske sider kanskje ;)

Hva er det forresten som skiller gambling, forbrukslån, kreditt og lotterisider...dette går vel ganske hånd i hånd, bare at betegnelsen er forskjellig.
I norge kan man vel til og med få en egen sentral innstallert for å gamble via statsmafiaen, mens "gambling" er ulovlig....LOL...sånt sprøyt da!

picxx

WF 09
Lån og gambling er vel ikke helt det samme...

Kommer vel helt an på øyet som ser det ;)

Jeg har 5000.-
I morgen må jeg betale 100.000.- (på et eller annet)
Så har du i realiteten to valg:
- Du satser de 5000 og håper de forrenter seg noe jævlig i løpet av natta (også kjent som gambling)
- eller, du tar deg rett og slett opp et forbrukslån på 95.000.- gullstykker med blodrente, som du vet du ikke kan nedbetale.

Så jo, de ligger nok nærmere enn du tror :D

Forbrukslån når man vet hvordan og når man skal bruke et forbrukslån, vel, det er nok en annen diskusjon :)

p.s. det er flere enn ett eksempel som viser at folk kan bli like avhengig av forbrukslån som gambling.

Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
forbrukslån som gambling? Er det de samme som sender penger til ahmad humbarpakk fra nigeria fordi de bare vil hjelpe ham med å få penger ut av landet og liksom tjene 10 millioner på det selv?

Må stikke nå. har akkurat vunnet et spanskt lotteri!!!!! snakker om flaks. jeg visste ikke at jeg var med engang! Jaja, sånn er internett. Fullt av muligheter!!

picxx

WF 09
forbrukslån som gambling? Er det de samme som sender penger til ahmad humbarpakk fra nigeria fordi de bare vil hjelpe ham med å få penger ut av landet og liksom tjene 10 millioner på det selv?

Må stikke nå. har akkurat vunnet et spanskt lotteri!!!!! snakker om flaks. jeg visste ikke at jeg var med engang! Jaja, sånn er internett. Fullt av muligheter!!

Om du sier at en hare er en hest får du ikke selge haren vettu ;)
Sier du derimot at haren kommer til å gi deg en enestående mulighet til å bli millionær er de straks flere kjøpere ;)

:D

Ivellios

Medlem
Siden dette har sklidd ut såpass, som det har.

Personlig synes jeg det er morro å bedrive litt online-gambling, ikke fordi jeg forventer de store gevinstene (derfor spiller jeg heller aldri for mer enn hva jeg har råd til), men fordi det er morro der og da, og av og til vinner jeg en tusenlapp eller to. Med vår alles kjære "Norsk Tipping" så får jeg mindre underholdning for pengene mine og enda dårligere vinnersjanser.

PS: Fyllainnlegg, so feel free to delete

picxx

WF 09
Personlig synes jeg det er morro å bedrive litt online-gambling

Personlig var siste gangen jeg gambla med kronesautomater...og 7'ern var rød ;)

Likevel, om folk vil spille på nett finner de vel for fanden frem til bokkmakere, enten de er norske eller fra japan.
Mafiavirksomheten staten driver i norge på gambling, tv-titting, bilkjøring, røyking og alkoholdrikking mener jeg snart rett og slett går for langt.

Prøv en slik omveltning i sør-europa i løpet av de siste 5 år, og man hadde minst sett en borgerkrig....
vel... borgerkrig er ikke så dumt!

Topp