Forum som lett kan integreres med bruker database

Rajohan

Medlem
Hei

Jeg leter etter ett forum som lett kan integreres med en eksisterende bruker database slik at brukerene slipper å registere seg 2 ganger (1 gang på siden og en gang på froumet).

Er det noen som har forslag til noen forum som passer fint til dette?

Rajohan

Medlem
Vil helst bruke samme innlogging på både selve siden og forumet. Om jeg så må bruke endel tid på å redigere forumet slik at det fungerer. Får laste ned no open soruce å redigere filene litt.

zapotek

Medlem
Uavhengig av hvilket forumscript du bruker, så kan du (med mindre du har *veldig mange* brukere), alltids lage en brukerprofil manuelt for hver bruker.

spikre

peterhamre.no
Du kan bruke hvilket som helst forumscript.

Allerede brukere: Kopier databasen (kunderegister?) og legg dem inn i riktig tabeller i forum-db.
Nye brukere: Når de fyller ut registreringsskjema på den ene sider, legger du inn et script som også oppretter brukerprofil i den andre.
Husk: Om man f.eks. endrer passord e.l. må du huske på å lage en script slik at passordet blir endret i begge databasene.

Merk at dette ikke kobler 2 databaser sammen, men dupliserer innholdet. Du vil nok oppleve bugs etter hvert (...)

Rajohan

Medlem
Fordelen er at jeg driver med ett nytt prosjekt så har ingen tidligere brukere. Har derfor nå lagt inn simple machine forum som har integrasjons funksjoner slik at jeg kan bruke forumets bruker login og bruker database hvor jeg vil ellers på siden slik jeg har forstått det. Slipper derfor 2 bruker databaser.

Topp