Jeg er ikke dum selvom det virker sånn. Men liksom i Norge får man 1gb hos webhuset for 140 kr. Mens utlandet for man kanskje 12 GB for samma pris. Hvorfor kan det ikke leveres samma mengde her også. Mer mengde er mere kunder. Men nvm
Har inntrykk av at det norske markedet er lite og som vi alle vet, kostnadene er høye i Norge.
Dersom du sammenligner de norske selskapene opp mot hverandre, vil du nok finne at de ligger på omtrent samme nivå.
I sammenligning med de internasjonale selskapene, har de norske aktørene priset seg litt ut av "bransjen", og satser tyngre på bedrifts -markedet, og/eller de (kanskje) som er villig til å betale mer for å ha en samarbeidspartner innen landegrensen.
Jeg leier og drifter egen server (hostet i utlandet), og har noen få bedriftskunder i Norge for å kunne dekke litt av egne utgifter. Derimot skal ikke jeg leve av dette (kontra andre), og da er det mer opp til hva kunden vil betale og ikke hva markedspris er.
Se for deg at naboen ønsker at du kjører han til flyplassen. Han sier du skal få betaling, og gir deg en 100 -lapp for 20 minutters kjøring. Du har gjort han en tjeneste, og fått noen kroner for å dekke bensin. Skulle du derimot ha drevet et Taxi -selskap, kunne du ikke drevet denne type tjenester til så lav betaling.