Forsikringssvindel

Ståle

Medlem
Enig med Tonny her. Men, finnes det en lov om dette, eller er det teoretisk mulig å lage en slik liste, og dele den rundt lovlig? Syns jo egentlig det virker litt rart, samtidig som jeg ser den andre siden av det, som kan være positivt for at firmaer ikke skal brenne seg.

picxx

WF 09
Enig med Tonny her. Men, finnes det en lov om dette, eller er det teoretisk mulig å lage en slik liste, og dele den rundt lovlig?

Ingen som kan nekte deg å offentliggjøre en liste med folk/firma som enten har svindlet deg eller som du har (meget) dårlig erfaring med når det gjelder business. Innen adult florerer det med slike lister og de største sidene deler så absolutt lister med hverandre.

Knut

Medlem
Det er ikke verre nei. Men hvem vet om de som beskyldes for svindel virkelig er svindlere? Jeg syns at rettsapparatet må dømme i slike saker, ikke WF.

Nå har vel ikke WF så mye med hva forsikringsselskapene gjør :)
Det er jo de som har listene, ikke WF.

Mulig jeg missforstår litt her nå så beklager om dette blir feil, men var det ikke snakk om hva forsikringselskapene bedriver? :)

K

Kontoristen

Guest
Bare litt på siden; Det er vel ikke lov å svarteliste noen, i den forstand at man har en liste, som flere firma deler på...?

Det er lov og det gjøres daglig i forsikringsbransjen.

Jeg har selv jobbet i forsikringsselskap og alle skader havner på en liste uansett om det er svindel eller ikke. Blir det oppdaget svindel merkes kunden i tillegg med et rødt ikon som inneholder tallet 1 eller 2 avhengig av graden/antall saker.

NB: Man kan ikke nekte kunder ansvarsforsikring på bil, men den vil bli betydelig dyrere for de som har svindlet.

peterandrej

pensjonert moderator
Det er lov og det gjøres daglig i forsikringsbransjen.

Jeg har selv jobbet i forsikringsselskap og alle skader havner på en liste uansett om det er svindel eller ikke. Blir det oppdaget svindel merkes kunden i tillegg med et rødt ikon som inneholder tallet 1 eller 2 avhengig av graden/antall saker.

NB: Man kan ikke nekte kunder ansvarsforsikring på bil, men den vil bli betydelig dyrere for de som har svindlet.

Synes det bare er bra at forsikringsselskapene "svartelister" svindlerne. Det betyr at deres handlinger ikke i like stor grad går ut over oss ærlige. Lets face it; svindlernes regning betales av deg og meg.

Etter min oppfatning burde forsikringssvindlere nektes å tegne ansvarsforskring på bil, etc. Så blir de sikkert å si "ja..men skal vi ta bussen da resten av livet..?"

Ja. Du får ta bussen sammen med fyllekjørerne.

peterandrej oppsummere også mitt syn på en glimrende måte. Noen synes å tro at man ved ulike former for svindel "bare" svindler et selskap eller staten. Hvem er det som betaler selskapene for deres svinn, og hvem betaler inn penger til staten? Jo, det er jo vi som bruker deres tjenester.

Knut

Medlem
Synes det bare er bra at forsikringsselskapene "svartelister" svindlerne. Det betyr at deres handlinger ikke i like stor grad går ut over oss ærlige. Lets face it; svindlernes regning betales av deg og meg.

Etter min oppfatning burde forsikringssvindlere nektes å tegne ansvarsforskring på bil, etc. Så blir de sikkert å si "ja..men skal vi ta bussen da resten av livet..?"

Ja. Du får ta bussen sammen med fyllekjørerne.

Fordømt enig med deg her

Topp