Tonny Kluften
Administrator
Det er ikke verre nei. Men hvem vet om de som beskyldes for svindel virkelig er svindlere? Jeg syns at rettsapparatet må dømme i slike saker, ikke WF.
Enig med Tonny her. Men, finnes det en lov om dette, eller er det teoretisk mulig å lage en slik liste, og dele den rundt lovlig?
Det er ikke verre nei. Men hvem vet om de som beskyldes for svindel virkelig er svindlere? Jeg syns at rettsapparatet må dømme i slike saker, ikke WF.
Bare litt på siden; Det er vel ikke lov å svarteliste noen, i den forstand at man har en liste, som flere firma deler på...?
Det er lov og det gjøres daglig i forsikringsbransjen.
Jeg har selv jobbet i forsikringsselskap og alle skader havner på en liste uansett om det er svindel eller ikke. Blir det oppdaget svindel merkes kunden i tillegg med et rødt ikon som inneholder tallet 1 eller 2 avhengig av graden/antall saker.
NB: Man kan ikke nekte kunder ansvarsforsikring på bil, men den vil bli betydelig dyrere for de som har svindlet.
Det er lov og det gjøres daglig i forsikringsbransjen. ...
Synes det bare er bra at forsikringsselskapene "svartelister" svindlerne. Det betyr at deres handlinger ikke i like stor grad går ut over oss ærlige. Lets face it; svindlernes regning betales av deg og meg.
Etter min oppfatning burde forsikringssvindlere nektes å tegne ansvarsforskring på bil, etc. Så blir de sikkert å si "ja..men skal vi ta bussen da resten av livet..?"
Ja. Du får ta bussen sammen med fyllekjørerne.