Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Forsøpler prisguider Google-resultatene?

Gaasehud

Medlem
Morn!

Er det bare meg som synes det kan være litt irriterende med alle de tusen prisguidene på nett, ved søk etter (elektriske) produkter? Dette minner meg nesten om slik nettkatalogene holdt på, inntil de ble fjernet i Google.

Om man vil finne omtaler av produkter – eller hva det nå måtte være – er det ganske slitsomt å få opp alle guidene som har funnet prisen for deg. Pluss det verste: mange av dem har ikke en gang produktet på nettsiden, det er bare en søkefrase som gir null resultat på nettsiden.

Flere som har irritert seg over dette? Hva tenker dere i forhold til å søkeoptimalisere sidene deres med såpass mye søppel (klart, noen guider er jo kjekke, men det holder med noen) i SERP?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Enig, det er annoying. Jeg har lært leksen og skriver heller "produkt+anmeldelse" i google for å slippe alle de jæ*** pristestene.
 

Gaasehud

Medlem
Jepp, går selvsagt an å luke de ut med den type metoder. Men likevel er det ugress man aldri klarer å få helt bort, og mye av det er jo tullecontent. Dermed får jeg samme feelingen som med nettkatalogene for en tid tilbake.
 

zapotek

Medlem
Dermed får jeg samme feelingen som med nettkatalogene for en tid tilbake.

Så nettkatalogene er borte? Googla "snekker Bergen" nå, 8 av treffene på side 1 var kataloger, 1 var en en artikkel på Bergen kommune sine sider, og 1 var et snekkerfirma.
 
Topp