Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Forretningsidé: Hjelp til PC-kjøp

Stian O

Medlem
Jeg synes det er veldig vankelig å velge PC.

F.eks var jeg for noen år siden hos Elkjøp. Der ble jeg "lurt" til å kjøpe en kraftig HP HDX Premium multimedia. Den er veldig god, men faktisk ville en billig Acer vært mer enn kraftig nok for mine behov. Den ville kanskje vært enda bedre, da et problem med HP'en er at den har støyende vifter som jeg finner irriterende.

Det er sikkert noen her inne som har god peiling på PCer. Hvorfor ikke starte en blogg for oss n0bies... ? Den burde vel få mange lesere?

Forresten trenger jeg nå en PC med to HDMI-uttak. Begge skjermene er 1920x1080, men jeg vil aldri bruke de to samtidig. Én er ment for PC-bruk og den andre for film. Jeg ønsker en enkel måte å switche mellom disse to. PC'en må være kraftig nok for HD film, men ellers er trenger den ikke mye kraft. Et siste ønske er at PC'en skal være støyfri. Jeg er villig til å betale et par tusenlapper ekstra for vannkjøling (evt noe annet) for å slippe viftestøy.
 

Speca

Medlem
Jeg har knakende god peiling på pc'er, men kommer nok ikke til å starte en slik blogg. Altfor mange som driver med lignende ting, og ikke minst en haug butikker å konkurrere mot. Nei, da er det lettere å gjøre penger andre steder.

Men er det bærbar eller stasjonær du skal ha? Er det stasjonær så har de fleste nye skjermkort minst 2 utganger, så da er det bare å gjøre innstillinger for at man enkelt skal bytte. Er det bærbar så må du ha en HDMI-switch. Hva angår begge løsningene, så får du ha den skjermen som ikke skal brukes avskrudd når den ikke er i bruk
 

Stian O

Medlem
Stasjonær jeg har i tankene.

Ang "forretningside" tenkte jeg på at DELL, Komplett og andre nettbutikker er for vanskelige for de med null peiling og selgere hos kjedene har sin egen agenda. Om det fantes en ærlig "pc doktor" som kunne funnet meg et godt tilbud på en PC som skreddersyr mine behov ville jeg gladelig betalt noen hundrelapper for jobben.

(dette var generelt ment. jeg bor ikke i Norge, så dessverre kan ingen her inne hjelpe meg)
 

Speca

Medlem
Om det fantes en ærlig "pc doktor" som kunne funnet meg et godt tilbud på en PC som skreddersyr mine behov ville jeg gladelig betalt noen hundrelapper for jobben.

(dette var generelt ment. jeg bor ikke i Norge, så dessverre kan ingen her inne hjelpe meg)

Det finnes noen av de rundt omkring. Men det går ikke spesielt bra ettersom nordmenn er opptatt av pris og atter pris. Bedrifter derimot tenker service, men de blir stort sett for store for slik business.

Og tror også du glatt undervurderer dette forumet, når du sier ingen kan hjelpe deg fordi du ikke bor i Norge. Jeg har i løpet av de siste året hjulpet bekjent med pc-kjøp på nordøya på New Zealand, på Oahu på Hawaii, i Berlin og i Sverige. Felles for alle er at innholdet er det samme, så utfordringen er å finne en god nettbutikk, og det har foreløpig ikke stoppet meg.
 

AOB

Skal bare..
Det er bare å poste i Hardware.no- forumet. De elsker slike tråder. Og nei, jeg er ikke sarkastisk :) Jeg byggerb forresten PCene mine selv, og benytter meg alltid av kvalitetskomponenter. De går fint og uten problemer i årevis. Det er enklere enn du kanskje tror, men hvis du ønsker å slippe den jobben er det bare å spørre her eller i nevnte forum, og så kan du legge inn en liste og få mange av butikkene til å bygge og teste PCen for deg. DELL er et bra merke generelt, og samboeren min sverger til de.

Sent from my LT18i using Tapatalk
 

HPF

Medlem
Forresten trenger jeg nå en PC med to HDMI-uttak. Begge skjermene er 1920x1080, men jeg vil aldri bruke de to samtidig. Én er ment for PC-bruk og den andre for film. Jeg ønsker en enkel måte å switche mellom disse to. PC'en må være kraftig nok for HD film, men ellers er trenger den ikke mye kraft. Et siste ønske er at PC'en skal være støyfri. Jeg er villig til å betale et par tusenlapper ekstra for vannkjøling (evt noe annet) for å slippe viftestøy.

2 stk. HDMI uttak gir deg ikke så mange hovedkort å velge blant. Om du ikke er avhengig av å føre lyden frem i samme kabel som bildet så gjør DVI samme nytten. Greier du deg men en HDMI og en DVI har du mange flere hovedkort å velge blant.

Et hovedkort med 2 stk. HDMI er/var Gigabyte GA-H67N-USB3-B3 i Mini-ITX format så da holder det med et lite kabinett. En strømgjerrig Intel® Core i3-2120T og 2.5" harddisk (gjerne SSD) + minne + et passende Mini-ITX kabinett så har du en meget støysvak PC til kr.4000,- elns som er kraftig nok til bruken din.
 
Topp