moneymaker
Medlem
Jeg driver et firma som jobber med dataredning fra minnepenner og SSD-harddisker, men sliter litt med å få kunder. Svogeren tipset meg om at kommunene rundt om i landet gjerne hadde en egen IT-ansvarlig, og at disse kunne være fint å tipse; disse er vel i en posisjon der de har mulighet til å informere skoler og ansatte på kommunehuset om at tjenesten eksisterer, så kanskje jeg hanker i land en kunde eller to. (Kanskje til og med få dem til å sende ut en generell mail til alle ansatte i kommunen for meg.. )
Problemet mitt er at jeg blir usikker på hvordan en slik mail bør formuleres. Å sende en generell mail feks av typen man får fra alle mulige firma i ukene etter at man har registrert foretak, blir gjerne slettet relativt kvikt. Vil jo ikke havne i den båsen.
Har tenkt litt på å starte kontakten som en generell kontakt over mail, mer som en samtale enn som pushing av tjenester. Ser kanskje for meg at dette funker bedre enn en generell melding der jeg sender samme beskjed til alle de jeg er i kontakt med, men også der er jeg litt usikker på formuleringen.
Noen med glupe tips eller tanker rundt dette?
(Akk, den som bare hadde holdt seg til salg av varer....)
Problemet mitt er at jeg blir usikker på hvordan en slik mail bør formuleres. Å sende en generell mail feks av typen man får fra alle mulige firma i ukene etter at man har registrert foretak, blir gjerne slettet relativt kvikt. Vil jo ikke havne i den båsen.
Har tenkt litt på å starte kontakten som en generell kontakt over mail, mer som en samtale enn som pushing av tjenester. Ser kanskje for meg at dette funker bedre enn en generell melding der jeg sender samme beskjed til alle de jeg er i kontakt med, men også der er jeg litt usikker på formuleringen.
Noen med glupe tips eller tanker rundt dette?
(Akk, den som bare hadde holdt seg til salg av varer....)