Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Forlatt handlekurv - erfaring med verktøy?

n0stra

Medlem
Driver og vurderer en løsning etter at jeg ble utsatt for en tilsvarende da jeg browset en større butikk i usa. Jeg hadde vurdert å handle men trakk meg da jeg så fraktprisen til norge (var igrunn det jeg var ute etter å finne ut).

Etter et par dager fikk jeg en hyggelig epost som jeg etterhvert skjønte var automatisk utsendt. Den minte høfflig på at jeg hadde lagt til noen varer men avsluttet - og spurte om dette var grunnet tekniske problemer eller noe annet de kunne hjelpe med. De ga meg en linke rett til butikken som da hentet opp all informasjon jeg hadde lagt inn samt varene - og i tillegg en rabatt på 10 % om jeg fullførte kjøpet innen kort tid. hvis ikke ønsket de meg en fin dag videre.


Med den store mengden "abandoned carts" som man jo vet man har på nettbutikker er det jo svært interessant å prøve å få opp konverteringen på disse. Henter man inn 1/10 av disse har man jo kjapt økt omsetningen betraktelig. Jeg har innimellom kontaktet folk personlig når jeg ser større ordre som ikke har blitt gjennomført - og mange av disse har endt opp i salg. Kundene har glemt kortet, hatt dårlig tid, pc'en har kræsjet, de måtte tenke litt på det - også gikk det i glemmeboka.

Noen med erfaring fra slike verktøy? Evt har noen tanker om nytten?
 

YngveB

Medlem
Vi har flere kunder (les:60+) som bruker aheadworks sin follow up email modul. Mitt forrige innlegg ble sensurert eller noe. Kanskje pga jeg pasta url til den.
Dette gjelder dog for Magento. Er ikke beskrevet hva plattform du kjører på her så. Skudd fra hofta..
 

Prince

Medlem
Ble kontaktet av et norsk fima som drev med dette for nettbutikker. de hadde laget egen script og kostnadene skulle dekkes av provisjon til dem om det blir salg.
Jeg syns idean er bra, vurdere å tester ut på vår nettbutikk.
 

n0stra

Medlem
Vi har flere kunder (les:60+) som bruker aheadworks sin follow up email modul. Mitt forrige innlegg ble sensurert eller noe. Kanskje pga jeg pasta url til den.
Dette gjelder dog for Magento. Er ikke beskrevet hva plattform du kjører på her så. Skudd fra hofta..

Ja jeg driver og sjekker koden samt referanser for 4 leverandører av slike løsninger for Magento. Foreløbig er Aheadworks og Abandoned Cart Reminder Magento Extension de som ligger best an.

Hva har responsen vært fra kunder?
 

n0stra

Medlem
Min erfaring tilsir at du kan forvente å få tilbake 5-15% av kundene igjen ved å bruke denne type reminders.

Mener jeg har lest at 70 % er gjennomsnittet på nettbutikker i forhold til antallet som går til handlekurven, legger inn informasjon men ikke fullfører. Om da det du skriver stemmer vil jo det tilsi at man kan potensielt øke omsetningen med 11-35 %. Merkelig at så få har tatt ibruk slike løsninger.

Autogenerering av rabattkuponger for å få inn kjøpet med tidsbegrenset brukstid, link rett til handlekurven med alle varene ferdig klart til kjøp, all informasjon kunden har lagt inn tidligere ferdig slik at kunden slipper ekstraarbeid, høfflig mail med liste over hva h*n har lagt til som påminnelse. Jeg ser svært lite å tape på dette. Og med en engangspris på 130-200 dollar for et slikt system som du da kjører lokalt på egen server - for min del er det snakk om å bare få inn 2-3 salg så er kostnaden dekket.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Tonny: Bytt til woocommerce! Selve pluginen er gratis, og må si at det var mye lettere å ha å gjøre med den enn wp-ecommerce :) Jeg mener også at det var mulig å importere til wc fra wp-ec, eller så gikk jeg muligens via marketpress (som er veldig likt wc både i funksjon og kvalitet, og varene og ganske mye av informasjonen jeg hadde lagt inn i marketpress dukka opp helt automagisk i wc)

og ikke minst - det finnes tydeligvis en ekstraplugin for follow-up emails og abandoned carts - se Automated Follow-up Emails | WooCommerce Docs og Follow up emails | WooThemes (selve wc er gratis, mens ekstraplugins som denne og ferdige themes koster litt)
 

YngveB

Medlem
Ja jeg driver og sjekker koden samt referanser for 4 leverandører av slike løsninger for Magento. Foreløbig er Aheadworks og Abandoned Cart Reminder Magento Extension de som ligger best an.

Hva har responsen vært fra kunder?

Veldig bra respons. Har ikke forespurt noen eksakte tall men jeg kan jo høre med noen av de store kundene våre om de har noe prosent tall. Vi bruker kun aheadworks sin modul dette pga kvaliteten de leverer og at det går an å oppdatere magento versjon. Hva andre leverer kan jeg bare spekulere i. Sleng en pm om du vil gå i detaljene.

Woocommerce for wp er veldig bra. Kjenner en av gutta der. Flinke folk!
 

spikre

peterhamre.no
Jeg har konventeringsrate på 60% per telefon, og 40% på epost i slike tilfeller. Jeg sender normalt ut en automatisk epost 48 timer etter besøket. Gir ingen rabatt, bare informerer om en forlatt handlekurv. Svært gunstig, og kundene er til og med svært fornøyd med å motta denne type henvendelser. Burde vell være jeg som takker dem, men blir som regel motsatt.
 
Topp