Forklare teknisk svadapjatt

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Heisann.

Har fått en henvendelse fra et ukjent nettverk om å kjøre en kampanje. I samme slengen får jeg følgende superinnhold servert:

Hva jeg har i tankene er en Run of Network, ip målrettet kampanje, med en frekvens cap på 3/24, to eller tre IAB formater, ingen samtidige visninger på én side, ingen fast stilling, optimalisering på klikkefrekvens og konvertering, Retargeting på klikk, men ikke inkludert 'converters'.

Jeg anser meg selv som rimelig oppegående innen affiliatemarkedsføring, men her var det mye gresk gitt.

Noen som vil kommentere på hva i huleste karen vil for noe?

Sier jo nesten seg selv det da. I og med frekvens cap'en er på 3/24 ligger jo inkontervalenspeak'en på 44, hvilket innebærer en squeelmargin på 8. Retargeting på klikk er standard, i og med sys-mentor er logperiodic i henhold til ISO 9008 ...

Mvh Dan

Ole Avranden

utvandret
For å prøve å svare på det du faktisk spør om

Run of Network = Kjøre kampanjen(e) på alle nettsidene dine
ip målrettet kampanje = Usikker på denne... Geo-targeting, eller kriterier knyttet mot IP-adressen (ref retargeting)???
frekvens cap på 3/24 = Annonsene skal vises maks 3 ganger per 24 timer til en unik bruker
to eller tre IAB formater = antallet annonseformater og annonseformatene (IAB)
ingen samtidige visninger på én side = Kun en annonsevisning per side
ingen fast stilling = annonsene skal spres utover alle annonseplasser
optimalisering på klikkefrekvens og konvertering = de annonser som får flest klikk og høyest inntjening skal prioriteres
Retargeting på klikk = Annonsen som en bruker har klikket på en gang skal prioriteres til denne brukeren
ikke inkludert 'converters' = Annonser som har vært salgsutløsende skal ikke vises mer til den IP-adressen

Det er i hvert fall min tolkning av denne litt heftige kravspec'n

Sist redigert:

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
For å prøve å svare på det du faktisk spør om

Run of Network = Kjøre kampanjen(e) på alle nettsidene dine
ip målrettet kampanje = Usikker på denne... Geo-targeting, eller kriterier knyttet mot IP-adressen (ref retargeting)???
frekvens cap på 3/24 = Annonsene skal vises maks 3 ganger per 24 timer til en unik bruker
to eller tre IAB formater = antallet annonseformater og annonseformatene (IAB)
ingen samtidige visninger på én side = Kun en annonsevisning per side
ingen fast stilling = annonsene skal spres utover alle annonseplasser
optimalisering på klikkefrekvens og konvertering = de annonser som får flest klikk og høyest inntjening skal prioriteres
Retargeting på klikk = Annonsen som en bruker har klikket på en gang skal prioriteres til denne brukeren
ikke inkludert 'converters' = Annonser som har vært salgsutløsende skal ikke vises mer til den IP-adressen

Det er i hvert fall min tolkning av denne litt heftige kravspec'n

Tusen takk, Ole! Tommel opp til deg. Og samtidig tommel ned til Tonny som minte meg på Arngren igjen.

Sist redigert:
Topp