Bjørnar
Gründer
Hei,
Jeg er involvert i en nettbutikk av en viss størrelse, og der er det et gjennomgående "problem":
Men - så er det sånn - at mange betaler ikke - og det er jo helt ok. Men er det noen sjans for at vi kan drive inn de pengene? Vi taper ikke annet enn masse arbeid på disse kundene, så det er ikke noen fare sånn sett.
Saken her, er at det blir brukt mye penger på markedsføring, og med så høy andel som 15%, så har vi ganske stor feilmargin på hvor vi får igjen for pengene - og vi kan heller ikke manuelt gjennom hver ordre og krysse opp mot Analytics for å se hvor de kom fra.
Noen innspill på dette?
Jeg er involvert i en nettbutikk av en viss størrelse, og der er det et gjennomgående "problem":
- Kunder kan be om kreditt i checkout.
- De blir manuelt kredittsjekket, og mange får avslag (15%)
- De får da tilbud om en forhåndsfaktura – som må betales før varene blir sendt.
Men - så er det sånn - at mange betaler ikke - og det er jo helt ok. Men er det noen sjans for at vi kan drive inn de pengene? Vi taper ikke annet enn masse arbeid på disse kundene, så det er ikke noen fare sånn sett.
Saken her, er at det blir brukt mye penger på markedsføring, og med så høy andel som 15%, så har vi ganske stor feilmargin på hvor vi får igjen for pengene - og vi kan heller ikke manuelt gjennom hver ordre og krysse opp mot Analytics for å se hvor de kom fra.
Noen innspill på dette?