Fordeler og ulemper med hjemmekontor

hohohoo

Medlem
Fin den :)
De to verste tingene med hjemmekontor. For familien er du liksom ikke på jobb, så oppvaskmaskinen skal ryddes, det skal hjlpes med lekser osv. Så det viktigste, den sosiale delen.

TorsteinO

Art Director & grunder
Siden denne tråden tilfeldigvis dukka opp igjen kan jeg jo ta en oppdatering:

Etter at jeg ble pappa sist julaften(!) har det blitt viktigere enn noensinne med kontoret, hjemme er det nå virkelig **håpløst** å få noe gjort. Dama er så skravlesjuk etter å være så mye alene hjemme (dvs - knøttefrøkna skravler jo litt, men det er ikke så meningsfylte samtaler...) at arbeidsro er et totalt ukjent fenomen i heimen... :)

En annen ting jeg ser mer og mer av er at kontorfellesskapet faktisk går direkte i pluss for meg: Jeg får så mye jobber via folk der at kontoret nesten må regnes som en overskuddspost.

Dag Frogner

Supermedlem
Det første jeg skal skaffe meg den dagen jeg kan leve av å jobbe på web er et kontor! Har selv to unger og kjerringa har lagt pc'en for hat, så det er ikke alltid like populært å jobbe hjemmefra. Et kontor hvor det kun var meg evt i et landskap måtte vært nydelig. Ingen som maser, klager eller kjefter. :D

Nutz

Med lem
Du må dressere deg selv Dag, komme deg inn i "faste arbeidstider", deretter må du dressere kjerringa.
Sette opp en "plan" for når du kan sitte å sløve og pirke på data'n.

Husk du er familiefar.

Dag Frogner

Supermedlem
Vel, jeg har jo dette som bi-jobb og jobber full stilling et annet sted. Så de gangene jeg sitter på pc, er det stort sett når jeg har fri og kidsa er på skolen/barnehage eller på kvelden når de har lagt seg.

Så dette går ikke mye utover familierollen. :)

Dessuten har jeg vært sammen med frua i 9 år, så hun lar seg nok ikke dressere så lett. ;)

Topp