Fontstørrelse i WP

Synes akkurat det med fontstørrelse er fryktelig klønete i WP. Er det noen plugin som er å anbefale eller noe? Et himla mas å bruke font-tag hver bidige gang jeg skal endre størrelsen.

hansson

Langveisfarende
Du har jo det i text-editoren, du kan velge h1, h2, h3 osv. fra nedtrekksmenyen. Har du et brukbart theme vil jo da tekststørrelsen endre seg. Hvis ikke går du inn i css og endrer størrelsen (font-size) på h1, h2, p, osv.

Det er ikke mulig å få en funksjon a la Word da? Hehe..

Det tør ikke jeg uttale meg om (og er for trøtt til å google akkurat nå), men bruker ikke Wordpress TinyME (heter det det?) til å skrive artiklene med? Mener bestemt at da jeg brukte Joomla! kunne man legge inn flere teksteditorer, men det ble no' sabla mikk-makk husker jeg. Nå var dette riktignok noen år siden, så det kan godt hende ting har endret seg siden den gangen.

Men hva er det egentlig du har tenkt deg? Å bruke flere forskjellige fonter i en og samme artikkel? Ellers er det jo bare å endre den i style.css en gang for alle ... :)

Mvh Dan

TorsteinO

Art Director & grunder
Det custom.css-tipset er ikke noe som automatisk funker i alle themes, king-nothing. Det er derimot ganske enkelt å legge inn en løsning så det vil funke, men det er altså IKKE standard funksjonalitet i de fleste themes (derimot er varianter av det relativt vanlig i themes som er beregnet på videre tilpasning, premiumthemes og liknende, men navnet på fila kan også være alt mulig annet enn custom.css).

Hvordan gjør du det:

1: Rename style.css til f.ex. original-style.css
2: Lag et nytt style.css som bare har innholdet

@import url('/original-style.css');
@import url('/stilark-med-hvilket-navn-du-vil.css');

Dette vil først importere default.css (det som het style.css før vi endret det), og deretter vil det importere stilark-med-hvilket-navn-du-vil.css.

Og nå - siden stilark-med-hvilket-navn-du-vil.css kommer sist, så vil det som står i dette overstyre det som står før :)

En litt enklere variant av det over, er å ikke importere stilark-med-hvilket-navn-du-vil.css, men å bare importere original-style.css, og deretter skrive din egen tilpassa css nedenfor, da vil du også få samme effekten.

Dette kan også være en måte å holde det mer oversiktelig på, hvis man har et veldig stort stilark, da kan du ha ett for typografi, ett for layout, osv...

Sist redigert:
Topp