Kjapp og trygg hosting for Wordpress

@Font-Face

Bjørnar

Gründer
er vel ingen som har sagt at det ikke går med full sti, men at det ikke går over http.

jeg var vel litt ullen i kommentaren om å bruke relativ sti, men altså - lokal sti er det riktige.
 

Nutz

Med lem
Agrimsrud skrev:
Tipper FF blokkerer disse for å forhindre at folk stjeler båndbredde og bruker fonter de ikke har rettigheter til å bruke.
Dette er nok helt feil spekulasjoner som FF ikke har noe med..

Grunn til at eksterne fonter begrenses i FF er nok kun på grunn av sikkerhet og redusere risiko/fare for at en font skal kunne "kræsje" brukers maskin, for deretter og kunne utnyttes.

Dersom man bruker fonter fra en ekstern server, så har man ingen "garantier" for at denne ikke blir endret i ettertid for å utnytte svakheter i nettleser.
 

agrimsrud

Medlem
Dette er nok helt feil spekulasjoner som FF ikke har noe med..

Grunn til at eksterne fonter begrenses i FF er nok kun på grunn av sikkerhet og redusere risiko/fare for at en font skal kunne "kræsje" brukers maskin, for deretter og kunne utnyttes.

Dersom man bruker fonter fra en ekstern server, så har man ingen "garantier" for at denne ikke blir endret i ettertid for å utnytte svakheter i nettleser.

Det kan godt hende jeg tar feil i spekulasjonene, og som du sier innebærer det en risiko å laste inn filer du ikke selv kontrollerer. Men på den andre side er det jo innehaver av den eksterne serveren som kan åpne for at disse filene brukes av andre. Det er derfor jeg fikk et inntrykk av at dette er en måte "eier" av filene kan kontrollere bruken av disse.
 
Topp