Fluktprosent og SEO

Upandcoming

New Member
Hei!

Mitt første innlegg på forumet, selv om jeg har fulgt med her en stund og lært masse! Takk for det! :)

Mitt spørsmål er om noen vet om/hvordan fluktprosenten fra nettsiden påvirker SEO/plasseringen i google?

Årsaken til at jeg lurer på dette er at jeg kjenner til en nettside, der det en gang i uken kommer inn (det jeg tror må være en "robot") og 6-7 dobler besøket. Den kommer inn gjennom organisketreff og forlater forsiden etter 1sekund. Dette gir da 100% flukt.. Noen som kan fortelle meg hva dette er/betyr? Og hvordan man eventuelt kan bli kvitt den?

Takker for svar, og ser fram i mot å bli et mer aktivt medlem på dette forumet! :)

Pharax

Medlem
Så vidt jeg forstår kan ikke fluktprosenten ha noe å si for plasseringen hos Google. I utgangspunktet vet jo ikke Google hvor høy fluktprosent man har, de vet bare at folk går inn på siden din. Det er kun når Analytics kommer inn i bildet at de får tilgang på disse tallene.

Tonny Kluften

Administrator
Så vidt jeg forstår kan ikke fluktprosenten ha noe å si for plasseringen hos Google. I utgangspunktet vet jo ikke Google hvor høy fluktprosent man har, de vet bare at folk går inn på siden din. Det er kun når Analytics kommer inn i bildet at de får tilgang på disse tallene.

Google vet hvem som kommer tilbake til googlesøk når den besøkende kommer fra googlesøk i første omgang. Da kan Google i teorien tenke at den besøkende ikke var fornøyd med siden han kom fra og handle deretter. Google sier at de ikke gjør slikt.

Upandcoming

New Member
Takker for svar, jeg synes også at det virker fornuftig at google ikke kan avlese fluktprosent. Men har noen kjennskap til denne "roboten" som kommer og booster besøket hver tirsdag faktisk ! Dette har pågått i månedsvis.

zapotek

Medlem
Denne roboten 6-7dobler besøket skriver du. Sidevisninger mener du vel? Telles den virkelig som en unik bruker i Google Analytics?

Topp