Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Flere blogger på Wordpress?

Tilt

Medlem
Hei! går det an å ha flere bloggsider på en wordpress side? Tenker hvis man skal skrive om feks. biler, og man vil ha et sideoppsett som feks: "Home, BMW, Ford, Opel, Kontakt oss" hvor BMW, Ford, og Opel sidene har et bloggoppsett som tillater at man kan poste flere innlegg etterhvert som det kommer noen nyheter innen denne kategorien.

Etter hva jeg ser er det kun mulig å ha 1 side med blogg, og at resten er nødt til å være sider med generell informasjon som kontaktskjema osv, altså noe som ikke oppdateres med nye innlegg i gjevne mellomrom.

Noen av dere smarte hoder som vet om en løsning?
 

Travellingman

Nettgrunder
Selvfølgelig kan du ha flere sider, snakker du her om en blogg på wordpress.com eller wordpress på eget domene og webhotell?

Eller det du mener her er sikkert kategorier, og det kan du ha mange av ;)
 

Tilt

Medlem
jeg har eget domene, og det skal egentlig ikke være en blogg, men jeg vil kunne poste flere ting under forskjellige kategorier ja :)

kunne du utdypet en enkel fremgangsmåte for å få dette til? som sagt får jeg kun til en side hvor det er mulig å poste flere saker, mens de andre blir liksom kun en post og så ferdig med det. typisk som man bruker til "om oss" "kontakt" osv
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Litt usikker på hva du egentlig mener her. Mener du to helt seperate blogger (tenk f.ex. aftenposten.no og dagbladet.no), eller bare det at du vil ha veldig forskjellige temaer på en side (f.ex. dagbladet.no/politikk og dagbladet.no/sport) som presenteres helt seperat fra hverandre? Svaret er ja i begge tilfeller, men det første er litt mer avansert å få til.

Den andre løsningen er ganske enkel: du kan f.ex. bruke overordnede kategorier, f.ex. kan "biler" ha underkategoriene BMW, Ford, Opel osv, mens "politikk" kan ha underkategorier som miljø, finans, utdanning... osv osv, og hvis du da er inne på "politikk" vil bare alle poster fra denne og underkategoriene dukke opp, ikke de fra "bil", og motsatt. Er du derimot "helt" på forsiden vil alle postene dukke opp (men det går an å få det til så bare bestemte kategorier vises der også)
 

Tilt

Medlem
Ja kategorier er vel det jeg er ute etter. Noen tips til hvordan jeg kan få dette til å vises horisontalt nesten som en side? jeg får kun opp sånn sidebar eller dropbox. Jeg ønsker på en måte å få kategoriene under homepagen. slik at når man først besøker siden så kommer man på en forside med alle nyeste innlegg, og under "Nyheter" så kan man velge mellom feks BMW, Opel, Ford. Hvordan får jeg dette til å vises horisontalt, eventuelt som en dropbox når man holder musen over "nyheter" så kommer de forskjellige kategoriene ned.
 
Topp