Fjerne Facebook-kommentarer fra spesifikke sider?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg skulle gjerne ha fjernet Facebook sitt kommentarsystem fra noen av sidene på en WP-side. Jeg har (selvfølgelig) prøvd å bare huke vekk "Tillat kommentarer", men Facebook sitt system overkjører dette.

Jeg fant en løsning tidligere hvor man i en eller annen .php-fil kunne skrive en liten kodesnutt sammen med id`en til siden det gjaldt og vips var kommentarene borte. Problemet er bare at dette nok har blitt overskrevet etter siste oppdatering og jeg finner ikke ut hvor jeg fant denne løsningen.

Noen her inne som vet hvordan det kan gjøres?

zapotek

Medlem
Lag to separate single-templater for nettstedet ditt. Den ene med og den andre uten facebook som kommentarsystem.

Dag Frogner

Supermedlem
Og så må vel noe mer gjøres? Jeg må vel spesifisere på en eller annen måte hvilken side som skal bruke hvilken template?

Irriterende at jeg ikke husker den andre koden, for det var bare en liten linje hvor man spesifiserte hvilke sider som ikke skulle ha kommentarer. Noe alla "if page-id ="blabla" show comment=false"

Det var selvfølgelig ikke den koden (for det ligner vel ikke på noe som kunne fungert hehe) men noe i del duren.

zapotek

Medlem
Og så må vel noe mer gjøres? Jeg må vel spesifisere på en eller annen måte hvilken side som skal bruke hvilken template?

Du kan jo la de postene som skal ha facebook-kommentarer tilhøre en spesifikk kategori (med kategori-id 10 i dette tilfellet).

Så lager du to templates utifra din gamle single.php som heter single_medfjesbok.php (hvor facebook-kommentarfeltet er med) og single_utenfjesbok.php (hvor det ikke er med).

Så durer du noe ala dette inn i single.php:

<?php $post = $wp_query->post;
if (in_category('10')) {
include(TEMPLATEPATH . '/single_medfjesbok.php');

} else {
include(TEMPLATEPATH . '/single_utenfjesbok.php');
} ?>

Edit: Mulig du må gjøre noen forandringer i functions også uten at jeg husker det i farta, har ihvertfall gjort det på denne måten med en del sider men det er en stund siden.

Sist redigert:

hansson

Langveisfarende
Jeg har flere ulike singles/pages og velger da bare hvilken template som skal brukes fra nedtrekksmenyen ute i høyre kant av wp-admin. De skal dukke opp der automatisk så snart du laster opp filene. Synes dette er enklere enn å bruke kategorier.

pmb

Webutvikler
Forslag, hvis du ikke vil ha flere ulike pages, men som egentlig er mer tungvindt hvis det er snakk om stadig nye sider som ikke skal ha kommentarfelt.

Bruk funksjonen is_page og legg til de sidene du vil skjule kommentarfeltet i page.php.

PHP:
<?php 
$sjekk = is_page( 34 );
if($sjekk) { /* Bruke jQuery eller CSS til å skjule DIV */ }
?>

Topp