Finnes det standardvilkår?

Dag Frogner

Supermedlem
Leste litt mer nøye igjennom linken din nå Rismoen, og noe sier meg at dette er ganske mye mer enn det må være?

Jeg vil selvfølgelig ha på plass alt som må være med, men ikke så veldig mye mer. Dersom man skal ha noe håp om at kundene faktisk leser et slikt dokument, tror jeg det er veldig viktig at det er så lite tekst som mulig.

Kanskje noen her inne driver nettbutikker og kan linke til sin versjon av dette?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har hele tiden innbilt meg at betingelsene skal godkjennes av kjøper ved å huke av i en avkryssningsboks e.l.

Men jeg ser at komplett.no faktisk ikke nevner noe om betingelser noe sted når man skal handle. De har kun en link i footeren til betingelsene.

Man trenger altså ikke bekreftelse fra kjøper?

ptomter

Medlem
Her kan du se versjonen jeg bruker for de nettbutikkene jeg utvikler. Denne må de godkjenne før de bestiller samt de også får til sent den på e-post sammen med angrerett skjema som vedlegg tilknyttet ordrebekreftelsen.

Kjøpsvilkår

Slik som blant annet Kortinnløser som Teller krever at kjøpsvilkår blir godkjent før bestilling ved bruk av Visa eller Mastercard fra dem. Denne er oppdatert iht. de regler som er gjeldende.

Topp