Finne noen som vil vise hva de kan?

AneHagen.com

New Member
Lykke til :)

Bare en ting, når han har fått referansen sin tar han de godt betalte oppdragene og du må finne en annen til å ta over/videreutvikle, og da får du håpe at prosjektet er laget slik at det er mulig for en annen å ta over. Det er ikke alltid det er så veldig enkelt å bytte utvikler når du bruker noen fra lavkostland. Og grunnen til at det ikke er enkelt er at de utviklerne ofte har forskjellig bakgrunn, særlig når det gjelder måter å kommunisere på, man må ofte fortelle dem 100% hva de skal gjøre.

Vi har inngått en avtale om at han blir teknisk ansvarlig for prosjektet videre da med timelønn på normalt lønnsnivå.

AneHagen.com

New Member
Den rosa skyen må vel snart smuldre opp....

Jeg kan ikke dy meg, men må kommentere en av tingene du sier i din første post:

Som du ser har jeg fremhevet noe av det jeg finner meget underholdende for egen del, og ganske så motsigende i ditt innlegg.

Kjære AneHagen, i min verden betaler jeg regninger med penger, ikke referanser eller innovative ideer. Derfor, hvis jeg skal leve av å jobbe må jeg fakturere mine kunder. På samme måte som jeg regner med du har planer om. Eller er det en gratis tjeneste du setter opp??

Han du har plukket opp på Freelancer.com bor etter alt å dømme i et lavkostland hvor han sikkert lever helt ok med din betaling. Og, det er fint nok....

Ideen din er sikkert god nok og jeg ønsker deg lykke til på ferden!

Vet du, jeg blir nesten litt flau når jeg leser denne kommentaren din jeg. For en nedlatende og ufyselig væremåte du har. Beklager hvis dere her inne har misforstått det jeg skrev i mitt første innlegg, men det er faktisk ingen grunn til å være nedlatende og prøve å latterligjøre meg på denne måten.

Norge er et lite land, og du vet aldri når du kunne hatt nytte av ett samarbeid med meg, eller andre jeg kjenner. Tenk litt over det når du skriver!

Vi betaler alle regninger med penger, men for å få penger må vi vise hvor dyktige vi er og man må klatre de stigene som alle må klatre for å kunne leve av det vi brenner for. Ved å utvikle en unik nettside med egne løsninger kan man vise andre god betalede kunder hva man faktisk kan, noe som igjen gir gode penger til å betale regningene med.

Msites Ltd

Livsnyter
At du blir flau får stå for din egen regning.

Jeg har vel neppe vært nedlatende, men heller satt fingeren på realiteten i hvordan hverdagen er.

Selv om man skaffer seg referanser så er det stort sett i betalte jobber, og ikke med gratis arbeide.
At det kommer 13 på dusinet inn her og har en "god idé" som de gjerne vil ha noen til å lage gratis har vel gjort sitt til at folket her inne har et lite skjold oppe i forhold til dette.

Uansett varr mitt poeng at du var ganske selvmotsigende i ditt innlegg. Om du selv så det eller ei....

adeneo

Medlem
superheros.jpg

TorsteinO

Art Director & grunder
Vel jeg har faktisk letet etter noen som var villig til å være med på både dette og andre prosjekter her inne, men ingen har vist interesse. Det virker som om det dere kritiserer MEG for faktisk er noe mange her inne kan ta som selvkritikk.

Tror du misforstod litt. Jeg mente ikke at du burde ha lett etter noen som kunne gjøre jobben her inne, det har jeg jo fått med meg at du har prøvd på. Derimot burde du ha sjekka litt mer om folks erfaringer med f.ex. freelancer.com

Men som sagt, lykke til!

PS: Hvis dette hadde vært et slikt supersuksessprosjekt - tenk hvor mye du kunne ha tjent på å få det i gang et år tidligere hvis du hadde betalt noen for jobben i stedet ;)

AneHagen.com

New Member
Tror du misforstod litt. Jeg mente ikke at du burde ha lett etter noen som kunne gjøre jobben her inne, det har jeg jo fått med meg at du har prøvd på. Derimot burde du ha sjekka litt mer om folks erfaringer med f.ex. freelancer.com

Men som sagt, lykke til!

PS: Hvis dette hadde vært et slikt supersuksessprosjekt - tenk hvor mye du kunne ha tjent på å få det i gang et år tidligere hvis du hadde betalt noen for jobben i stedet ;)

Ja, men jeg har jo super erfaring med Freelancer selv. De siste sidene mine har jeg fått produsert via Freelancer til en god pris og har vært veldig fornøyd. Ideen som jeg hadde når jeg postet dette innlegget var det noen andre som kapret med meg penger enn det jeg har, så det ble skrinlagt, men nå er jeg i gang med et nytt prosjekt som jeg tror vil være veldig bra. Istedenfor å måtte vente i flere år for å få tak i investorer som kan sponse noen som kan gjøre jobben godt betalt så velger jeg å ha en med på laget som både får betalt men også kan benytte seg av jobben som referanse.

For jeg har også litt mer å rutte med denne gangen, siden jeg har tjent litt på de andre sidene jeg har fått laget på Freelancer :)

Synes det er synd at det er en så sterk negativitet her inne.. virker som om ingen ønsker at noen andre skal lykkes enn seg selv! Synd for hvis man ikke unner andre suksess tror jeg ikke man kan skape suksess selv heller.

AneHagen.com

New Member
At du blir flau får stå for din egen regning.

Jeg har vel neppe vært nedlatende, men heller satt fingeren på realiteten i hvordan hverdagen er.

Selv om man skaffer seg referanser så er det stort sett i betalte jobber, og ikke med gratis arbeide.
At det kommer 13 på dusinet inn her og har en "god idé" som de gjerne vil ha noen til å lage gratis har vel gjort sitt til at folket her inne har et lite skjold oppe i forhold til dette.

Uansett varr mitt poeng at du var ganske selvmotsigende i ditt innlegg. Om du selv så det eller ei....

Poenget mitt var heller aldri å la noen jobbe gratis, men å jobbe rimeligere og heller benytte jobben som referanse. Det gjør jeg nå via Freelancer hele tiden og det fungerer kjempe bra. Selvmotsigende eller ikke, hovedinnlegget ble laget tidligere for et annet prosjekt som ikke ble gjennomført. Hva jeg ønsket da og nå er ikke det samme.

Uansett, håper du ser litt nytte i min forrige kommentar til deg, for er det noe jeg har lært så er det at muligheter åpner seg hele tiden, og det er dumt å brenne bruer man ikke vet om man får bruk for en gang.

De beste tingene som har skjedd meg har skjedd meg fordi møte med tilfeldige mennesker har gitt meg uante muligheter! :D

picxx

WF 09
AneHagen har vel funnet det hun har etterspurt her i tråden.
Hvis hun er fornøyd og utvikleren er fornøyd ser jeg ikke hensikten med å fortsette å gnage på det alltid tilbekvendende emnet "du får ikke noe så billig etc.".

Lykke til videre AneHagen :)

Topp