Finansa-billån og lav utbetaling

appelsin

Medlem
Jeg har levert tilsammen 209 søknader til Finansa billån, null (0) søknader har blitt godkjent og utbetalt. Dette må være ny Norges-rekord i dårlige søknader. Noen verre?

Hvis noen her har klart å få aksepterte søknader til Finansa, ta kontakt.

appelsin

Medlem
Jeg har snakket med Finansa nå. Det har antakelig skjedd en sporingsfeil når jeg har dyplenket til Finansa sine nettsider, og derfor har ingen leads blitt tracket riktig.

appelsin

Medlem
Antakelig ligger feilen for dem av oss som har laget egne dyplenker med Tradedoubler sin dyplenkingskode.

Bruk tekstlinker som Finansa.no selv har laget. Disse linkene har implementert FO-verdien som Finansa bruker til å tracke salg. Slik ser denne FO-verdien ut (den samme for alle publishere i TD): "http://finansa.no/?fo=254367".

Hvis man dyplenker uten FO-verdien, klarer ikke Finansa å tracke leadsene. Jeg tror de som bruker ferdige tekstlinker og bannermateriale unngår disse problemene, men jeg skal ikke si noen ting for sikkert.

Tradedoubler burde informert sine publishere om denne feilen for lenge siden. De har visst om det i hvertfall et par uker.

Sist redigert:

Bjrl

Medlem
Antakelig ligger feilen for dem av oss som har laget egne dyplenker med Tradedoubler sin dyplenkingskode.

Bruk tekstlinker som Finansa.no selv har laget. Disse linkene har implementert FO-verdien som Finansa bruker til å tracke salg. Slik ser denne FO-verdien ut (den samme for alle publishere i TD): "http://finansa.no/?fo=254367".

Hvis man dyplenker uten FO-verdien, klarer ikke Finansa å tracke leadsene. Jeg tror de som bruker ferdige tekstlinker og bannermateriale unngår disse problemene, men jeg skal ikke si noen ting for sikkert.

Tradedoubler burde informert sine publishere om denne feilen for lenge siden. De har visst om det i hvertfall et par uker.

Jeg bruker ferdige koder fra Tradedoubler, men det hjelper ikke. I følge rapporten for nettstedet mitt som driver med bilfinansiering (rapporten jeg får opp hos Tradedoubler når jeg klikker meg inn på "Oversiktsrapport" -> "Salg og registreringer"), har jeg tjent opp provisjon på 13.955 kroner.

Men provisjonen fra Tradedoubler/Finansa i hovedrapporten (som er grunnlaget for utbetalinger) er likevel kun 4.885 kroner.

Finansa skylder på trackingproblemene som appelsin nevner. Men jeg syns det er en merkelig forklaring, all den tid den detaljerte rapporten for "Salg og registreringer" viser en helt annen sum.

Det er såpass ille at jeg nok neppe vil stole på Finansa igjen, og at det også har svekket tilliten min til Tradedoubler temmelig kraftig.

Sist redigert:

Bjrl

Medlem
Det tviler jeg på, Dag. I følge den detaljerte statistikken har jeg 15 salg som står som approved. De skal utløse 267 kroner pr stk i provisjon. Videre har jeg 4 salg som fortsatt står som pending. De er foreløpig satt til 267 kroner. Og til sist er det 41 salg som står som denied. De skal gi 67 kroner pr stk.

Men i den detaljerte statistikken er det noe annerledes. Der står 15 hendelser med 67 kroner i provisjon, mens resten står med 267 kroner i provisjon... Da blir summen over 13.000 kroner.

Men selv om det er de første summene som skulle være korrekte, blir regnestykket slik:

Approved: 15 x 267 = 4005 kr
Pending: 4 x 267 = 1068 kr
Denied: 41 x 67 = 2747 kroner

SUM: 7.820 kroner.

Sånn jeg ser det, er dette kaotisk. Og dårlig grunnlag for tillit til Finansa/Tradedoubler. Et minimum for et program må være at publisherne har mulighet til å holde seg orientert om resultatene - og det er ikke lett her...

Topp