Forøvrig et lite tips, siden du er på mac:
Coda.
Jeg har lisens til Transmit (som vel er kjent som den beste FTP-klienten til mac, men koster noen kroner), men har knapt brukt den de siste årene etter at jeg begynte å bruke Coda. Coda lages av samme firma som transmit, og kan på mange måter beskrives som en lettere og bedre versjon av Dreamweaver, med kombinert html-editor, ftpklient og litt attåt. Det er ingen WYSIWYG-editor, men det er en preview-funksjon som bruker safari.
En annen variant er
Espresso, mye av det samme som coda, men har såvidt jeg har forstått nå dessuten en genial løsning som heter CSS Edit innebygget. Før var CSS Edit et seperat produkt, og jeg har faktisk lisens til både dette og espresso, men siden jeg begynte å bruke coda først har jeg holdt meg til det+CSS edit pro. CSS Edit lar deg i praksis redigere css'en på en hvilken som helst side "live" (men selvsagt må du ha tilgang til serveren for å få lagret noe så andre enn deg kan se det), du kan klikke på forskjellige elementer og gå rett til de forskjellige delene av css'en som påvirker det, osv osv.
Rene FTP-klienter er egentlig litt utdaterte syns jeg, tror ikke jeg har brukt de til noe annet enn for å sende store filer til trykk på veldig lenge.