Fikk du igjen på skatten?

Dag Frogner

Supermedlem
Selvangivelsen har kommet og det er nå mulig å sjekke på altinn.no hvordan man ligger ann.

Hvordan gikk det med deg?

Jeg har foreløpig beregnet skatt tilgode: 40.000,- :D

Skal levere næringsoppgave for første gang i år så blir kanskje bittelitt mer.

Gaasehud

Medlem
Nå er ikke jeg så gammel (eller har tjent meg så søkkrik enda) at jeg tukler med dette hvert år. Men blir ikke dette med å "få igjen" egentlig hvor mye man har regnet feil? :p

Uansett virker det selvsagt godt, det skjønner jeg. :)

webpiken

Medlem
Jeg fikk igjen 110 kroner, noe som betyr at jeg har regnet ganske så nøyaktig :)

Jeg foretrekker å disponere pengene mine selv hele året, i stedet for å la en del av dem ligge hos Skatteetaten og kjede seg. Derfor regner jeg nøyaktig ut hva jeg må trekke i skatt.

Foretrekker faktisk å få restskatt fremfor å få igjen, men det greieste er jo å bare gå i null.

Nå er ikke jeg så gammel (eller har tjent meg så søkkrik enda) at jeg tukler med dette hvert år. Men blir ikke dette med å "få igjen" egentlig hvor mye man har regnet feil? :p

Ja, du har rett. Sparing for folk som enten ikke kan regne eller ikke har disiplin til å spare selv kanskje? ;)

kongen

kongemedlem
Jeg har foreløpig beregnet skatt tilgode: 40.000,- :D

Er det ikke bedre å være skyldig 40.000?

Når man får igjen på skatten så tyder det på at man tjener mindre enn beregnet, og hvis man må betale restskatt så har man gjort det ekstra godt å tjent mer enn beregnet.

Er det best å ha tjent mindre eller er det best å ha tjent mer enn hva man opprinnelig skulle gjøre i 2009?

Ikke nødvendigvis Kongen slik som renten har vært i 2009..

Jeg hadde foreløbig beregnet skatt tilgode 4400 ca.
Etter og ha rettet punktene kom jeg frem til 57.400,- ca.
Skal sies at jeg hadde mye reisefradrag :)

Topp