Ferieavvikling

Hei alle,

jeg lurer på hvordan man som lite firma best kan avvikle ferie? Spesielt firma med få/1 ansatt. Vi blir stadig ringt opp for nye oppdrag, og må desverre si nei til oppdrag grunnet at vi skal på ferie akkurat den uken. I kommende uke går vi glipp av flere kunder fordi vi er på bortreist.

Alle skal ha ferie, selvfølgelig. Det er bare kjedelig å si NEI til kunder, da dette kan bli inntrykket de sitter igjen med i ettertid.

Hvordan er det med å leie inn arbeidskraft for korte perioder, si 1 uke? Kan du ansette noen på timebasis, fastpris? Må man sette av feriepenger/arbeidsgiveravgift osv. for så korte oppdrag? Jeg kjenner flere som kunne tatt jobbene, og som ikke ville gitt problemer i ettertid mtp. arbeidskontrakt. Jeg lurer bare på lovligheten.

Takk for svar.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp