personalcoach
Medlem
Jeg har akkurat lagt inn annonsering på FB, jeg tenkte å prøve om dette ville gi meg noen flere henvendelser, noen som har gode/dårlige erfaring med dette?
Hvis man hater roboter kan man sette annonsen til å kjøre per 1000 visninger istedenfor per klikk Da vil ikke robotene klikke seg inn og spise opp budsjettet ditt fortere enn fy dersom du er redd for det. Jeg kjører akkurat nå en annonse med maks budsjett på 100 kroner rettet mot 22.000 personer og koster litt over 1 kr per 1000 visning som ser bra ut på papiret. Om annonsen får noe effekt får jeg komme tilbake på Alternativt kunne jeg velge å betale 5 kr per klikk og da ville samme budsjett gitt meg maks 20 klikk og kunne lett blitt ødelagt av roboter. Men jeg gjorde dette mest for fun og for å teste effekten.
Sikker? Vil ikke bare robotene spise opp sidevisningene? ...
Jeg bruker Statcounter til å sjekke besøkstallet til bloggen min. Er oftest bare sidene som får roboter på sidevisninger og de kan bli flere av samme dagene. Det er sjelden de klikker seg videre på reklamen jeg har i bloggen.
Så tror faren for robot-visninger er større enn klikk. Og mange visninger kan være folk som ikke har interesse for annonsene.