Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Farger som selger

picxx

Well-Known Member
Interessant! All egen erfaring tilsier at call to action-fraser øker konverteringsgraden, men det kan godt være at dette ikke gjelder alle bransjer/nettbutikker.

Det bekrefter jo egentlig bare at man må split-teste uansett - alltid.

Nei, nei, nei...det som sies er at om man gjør forandringer på sine salgssider med et større fargeutvalg vil dette føre til en større konverteringsrate. I Usa har man vel gjort dette siden...ehhh... 1999?

CTA knapper er kun virksomme på CTA produkter... å implentere slikt på alle produkter vil virke mot sin hensikt (du annonserer ikke for jul året rundt i et gartneri, selv om det er jula du tjener mest penger på!...capiche?)

Jeg har ikke drevet i bransjen så lenge, men opplever til stadighet at pris og kvalitet er faktorer som kommer opp. Hvorfor overse dem for egne "oppfunnede" faktorer?
Wake up Susie!
 

testdriver

Ha det bra..
Forstod rett og slett ikke helt hva du mente her.

Nei, nei, nei...det som sies er at om man gjør forandringer på sine salgssider med et større fargeutvalg vil dette føre til en større konverteringsrate. I Usa har man vel gjort dette siden...ehhh... 1999?

Hva? Jo flere farger, jo høyere konverteringsgrad? Ehm...

CTA knapper er kun virksomme på CTA produkter... å implentere slikt på alle produkter vil virke mot sin hensikt (du annonserer ikke for jul året rundt i et gartneri, selv om det er jula du tjener mest penger på!...capiche?)

Henger ikke med... Det finnes da haugevis med eksempler og case studies hvor konverteringsgraden økte i nettbutikker som endret fra 'Add to cart' til 'Buy now'. Vær obs på at jeg ikke mener at motsatt ikke vil fungere. Hence, man må alltid teste.

Jeg har ikke drevet i bransjen så lenge, men opplever til stadighet at pris og kvalitet er faktorer som kommer opp. Hvorfor overse dem for egne "oppfunnede" faktorer?
Wake up Susie!

Henger ikke med... Pris og kvalitet diskuterer vi da ikke her... Oppfunnede faktorer?

Mulig jeg er treig i dag....(?)
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Når vi er inne på farger og knapper (jepp, så at det ble nevnt:p )
Mine kunder bryr seg ikke såååå fryktlig mye om fargene, men det de mest tenker på og som er viktigst virker det som, er at knappene skal være "glossy", for "det har vi sett ett sted og det er det mange som bruker for tiden og det er jo viktig å følge trenden vel?" :p
 

sKrud

Meget sliten student
det viktigste er vell uansett å ha en nettside som er oversiktlig og som forståes lett. Dermed er det naturlig å legge seg på en standard som resten av markedet ligger på..Når man har det, først da er det av noen som helst hensikt å begynne å se på hva som fungerer best av blåe og grønne knapper (kjøp nå eller legg i kurv..)

Ka ta et eksempel jeg traff her om dagen..Jeg skulle laste ned Silverlight på en annen pc her i huset... Jeg klarte ikke å finne "download" på siden..jeg så å så..helt til det står "Get silverlight".. Var ikke det jeg var fokusert på å se etter..å så derfor ikke dette..Dette er små faktorer som jeg er sikker på at gjør at mange gir F.. i å laste ned/kjøpe... Om brukeren er mest vant til "kjøp" så ser brukeren etter dette..

Plassering av knappen er også en viktig faktor..men nå går jeg nok langt utenfor hva som var det opprinnelige spørsmålet fra Tonny..
 

hohohoo

Medlem

TorsteinO

Art Director & grunder
Tror det som er viktig er noe av det samme hohohoo sier, ikke nødvendigvis helt bestemte farger, men primært farger som synes godt i forhold til resten av siden. Se f.ex. hvor lite gult det er akkurat rundt "kjøp"-knappen på komplett - det eneste gule er menyen - som riktignok er stor, men allikevel ikke "gjemmer" knappen, en liten "stjerne" på noen av produktene, og kjøpsknappen.

I tillegg tror jeg nok det vil variere litt med hva som skal selges - altså hva slags side det er. Er det f.ex. en side med produkter folk bare vil ha så billig som mulig, så tror jeg "tilbudsfarger" vil funke bedre (f.ex: gult/orange), mens produkter som er mer eksklusivitetspreget og der prisen ikke er den viktigste faktoren på samme måte nok kan dra nytte av at også kjøpsknappen er mer elegant.

Miljøprodukter? jeg ville ha prøvd noe grønt (kanskje derfor det funker så bra på den solcellesiden, men der tror jeg du ville få enda bedre resultater hvis du fjernet litt av alt det andre grønne, nå forsvinner nesten kjøpsknappen i "skogen" av grønt), osv.

Men generelt tror jeg nok altså at det aller viktigste er at knappen synes, og selvsagt at den ikke er alt for grell og dermed skiller seg ut på en negativ måte.
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
På et konsept jeg jobber på/med har vi valgt rød og sort/gråtoner som de bærende fargene all over. Rødt skal være litt hissig og lidenskapelig og litt røft, og det passer veldig bra til konseptet. Dog har vi valgt at de ulike "bestill"-linkene på siden skal være grønne, som jo er en veldig trygg, jordnær og rolig farge for å skape ro rundt bestillingsprosessen.

Tromsweb1279027818067.png


Som dere kan se stikker den grønne linken på toppen seg litt ut, til tross for at grønnfargen ikke er spesielt skarp.
 

hohohoo

Medlem
Funker den, var det første jeg så. Ikke for å være vrang, for konsptet er bra :)
Men har dere vurdert å utelate spørsmålstegnenet?

Så ser jeg dere noen gang henver dere til den som leser personlig.
"Hvis du velger oss som leverandør......" mens under support henvender dere til den store massen. "Support tilpasset hver enkelt kunde"

Liker den personlige best jeg da, siden det er enkeltpersoner som leser. som f.eks "Support tilpasset deg som kunde"..... Blir muligens flisespikkeri, men du får bære over med meg :)

Atomet har ett poeng når det gjelder hva som skal selges. Dyre klokker f.eks:
Grønn knapp: WatchExclusive: Thunderbirds

Sort knapp: WatchExclusive: Thunderbirds

I serien "stemme på produktet" har de kommet til boller. Ut med begge er nå min mening. Boller skal inneholde rosiner.
Men den ene har en fordel i form av farge her, eller? Og det er mulig å finne ut hvor man kjøpe boller for å smake på dem, men det er ikke så lett å finne.
Bolleduellen - Statoil.
 
Topp