Jeg har i omtrent to måneder kjørt en kampanje på Google Ads som jeg opplevde at konverterte påfallende dårlig.
Derfor tok jeg ut en oversikt i Microsoft Clarity over klikkene som kom fra Google Ads, for å undersøke brukeratferden.
Det er et klart mønster på omtrent 50-60% av de besøkende hvor jeg gjør disse observasjonene:
- De er inne på landingssiden i omtrent 20 sekunder
- Alle aktiviteten de gjør i følge opptakene er svært unaturlig (selvfølgelig min subjektive oppfatning).
- Tilsynelatende merkelige valg, leser f.eks. salgsbetingelsene fremfor å kikke på varene
Har noen tilsvarende opplevelser? Hvordan har dere eventuelt jobbet med det?
Har endt opp med å pause annonsene på Ads nå, da kostnadene skjøt i været pr. konvertering.
Derfor tok jeg ut en oversikt i Microsoft Clarity over klikkene som kom fra Google Ads, for å undersøke brukeratferden.
Det er et klart mønster på omtrent 50-60% av de besøkende hvor jeg gjør disse observasjonene:
- De er inne på landingssiden i omtrent 20 sekunder
- Alle aktiviteten de gjør i følge opptakene er svært unaturlig (selvfølgelig min subjektive oppfatning).
- Tilsynelatende merkelige valg, leser f.eks. salgsbetingelsene fremfor å kikke på varene
Har noen tilsvarende opplevelser? Hvordan har dere eventuelt jobbet med det?
Har endt opp med å pause annonsene på Ads nå, da kostnadene skjøt i været pr. konvertering.