Fakturere på engelsk?

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Jeg har pleid å skrive det i brevs form.

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Vedlegger et eksempel som du kan kikke på. Var i alle fall nok til å få gryn.

Vedlegg

• fucktura.jpg
    fucktura.jpg
    61,2 KB · Sett: 31
Mange takk. Kikker ellers på et par online-løsninger som også kan skrive ut fakturaer i alle mulige varianter og språk. Kanskje jeg går for en slik istedenfor.

En av dem heter "Tradeshift" - noen som har hørt om, eller har erfaringer, med dem?

Mvh Dan

Jeg beholder også nummerserien intakt, og i selve fakturaprogrammet er alt fortsatt på dansk.

Når jeg starter programmet første gangen er alt på dansk språk, men så kan jeg opprette "profiler" på andre språk etter eget ønske. F.eks kopierte jeg den danske malen til norsk, og så bare endret jeg teksten i egne tekstbokser. Det samme med engelsk. Deretter "linker" jeg kundenummer med ønsket språk, og det blir riktig når jeg skriver ut. Ganske fiffig, synes jeg :)

Ja, jeg prøvde Conta, men de har (hadde?) ikke muligheten for å bruke flere kontonumre. Når jeg fakturerer norske kunder, får de et norsk kontonummer på fakturaen, alle andre får et dansk et. Helt automatisk ...

hehe, neida. Hadde opprinnelig et fakturaprogram jeg var sånn noenlunde fornøyd med, og ettersom de fleste kundene mine er norske, hadde jeg egentlig tenkt å bruke det. Men da jeg bruker mere enn et kontonummer, ble det litt pes å skulle skrive det inn hele tiden, og så hadde jeg ikke muligheten for å fakturere på andre språk enn norsk.

Med vp faktura kan jeg som sagt selv lage alle de språkene jeg ønsker meg ( til og med klingonsk ), pluss jeg kan tilrettelegge hver enkelt mal med hvert sitt kontonummer og betingelser helt etter eget ønske. Når jeg så kan knytte hver enkelt kunde opp mot hver enkelt mal, er det helt genialt. Oppretter jeg en ny kunde i dag, kan jeg velge hvilken mal kunden skal ha, hvilket språk fakturaen skal være på, hvilken konto det skal innbetales til, og hvilken valuta det skal foregå i... :)

Topp