Hei!
Jeg har nylig byttet regnskapsfører og trenger regla en gang til da regnskap ikke er min sterke side.
Har tidligere tatt ut månedlig lønn av AS. Er da 100% ansatt. Ny regnskapsfører foreslår å opprette ENK og fakturere for tjenester til AS og at dette er mer lønnsomt. Samt å fordele ugifter på ENK og AS etter hva som er mest lønnsomt. Kan noen forklare meg hvordan jeg får bedre utnyttelse av pengene mine på denne måten, er det egentlig så stor forskjell? Og evt. i forhold til sykdom og pensjon, hva bør jeg passe på?
Poenger taes i mot på rams
Jeg har nylig byttet regnskapsfører og trenger regla en gang til da regnskap ikke er min sterke side.
Har tidligere tatt ut månedlig lønn av AS. Er da 100% ansatt. Ny regnskapsfører foreslår å opprette ENK og fakturere for tjenester til AS og at dette er mer lønnsomt. Samt å fordele ugifter på ENK og AS etter hva som er mest lønnsomt. Kan noen forklare meg hvordan jeg får bedre utnyttelse av pengene mine på denne måten, er det egentlig så stor forskjell? Og evt. i forhold til sykdom og pensjon, hva bør jeg passe på?
Poenger taes i mot på rams