Akkurat opprettet min første side på FB. Under antallet som liker siden, står det "x snakker om dette". Hva betyr det antallet personer? Er det folk som har delt lenken, uten å ha likt siden eller? Er det minimum 20 personer som må like siden, før man får mulighet til unik url?
Kan ikke si det sikekrt men jeg tror "antallet som snakker om dette" er personer som har en statsuoppdatering e.l som inkluderer din side/tema, ikke nødvendigvis noen link. Eksmpelvis så jeg mange amerikanske venner som snakket om Thanksgiving, og da grupperte Facebook alle disse under en "Thanksgiving sak" i feeden.
Jeg er usikker på om dette er antallet som på et gitt tidspunkt har en status som inkluderer dette eller om de blir tellende også etter at teksten flyttes nedover på veggen ved nye oppdateringer.
Er også usikker på hvordan disse grupperingene oppstår. Hvis det er en manuell operasjon å velge ut begivenheter som tas med kan det tenkes at det er stort fokus på amerikanske. Vi får vente til Superbowl og Fotball-EM og sammenligne dem... ;-)
Håper det hjalp, og hører gjerne fra folk om de ser mer sannsynlige svar.