Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Facebook invite - hvordan holde kontroll?

Zmarty

Medlem
Hei!

Jeg skal snart i gang med en vervekampanje på Facebook. Det blir en konkurranse der man kan vinne premier dersom man inviterer sine venner til Facebook siden. Antall inviterte = antall lodd i konkurransen.

Det vil bli ganske så mange deltagere på dette, og det jeg da lurer på er hvordan dere som har gjort noe lignende selv tidligere har holdt kontrollen?

Jeg vil nødig at "veggen" på siden blir full av slike "jeg har invitert 350 personer" meldinger, så jeg vurderer å gå via websiden/mail i stedet...

For å holde en bedre oversikt, så vil det vel kanskje også være det greieste om deltagere sender mail med antall inviterte i stedet? Eventuelt et skjema på websiden?

Alle innspill tas i mot med takk :)

Ha en strålende fin dag!
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Kan du ikke bare be om at folk skriver dette i kommentarfeltet under en status/tråd? Men all aktivitet er vel bra PR?
 

TerjeGranum

New Member
Hvorfor ikke bare gi ett lodd til alle som påstår de har invitert alle sine venner ... og skriver det i en spesiell tråd.

Rettferdig nol og lite administrasjon.
 

sta

Medlem
Det bør være mulig å gjøre dette via en Facebook applikasjon. Først sender brukeren ut invitasjoner via applikasjonen. Avsender og mottaker for invitasjonen lagres i en database og denne sjekkes opp mot medlemmer i gruppen når vervekampanjen er over.

Burde ikke være fryktelig komplisert å få til. En annen sak er at jeg tror din verveplan er imot Facebook sine retningslinjer, uten at jeg skal si dette 100% sikkert. I pkt. 2.2 i retningslinjene står det:

"You may not publicize or administer a promotion on Facebook if the promotion, if a sweepstakes, is open to individuals residing in Belgium, Norway, Sweden, or India;"

Sjekk Promotions Guidelines | Facebook nøye. Kjedelig å få gruppen stengt uten varsel fordi Facebook mener du har overtrådt en eller annen uklar regel.
 

Zmarty

Medlem
En annen sak er at jeg tror din verveplan er imot Facebook sine retningslinjer, uten at jeg skal si dette 100% sikkert. I pkt. 2.2 i retningslinjene står det:

"You may not publicize or administer a promotion on Facebook if the promotion, if a sweepstakes, is open to individuals residing in Belgium, Norway, Sweden, or India;"

Sjekk Promotions Guidelines | Facebook nøye. Kjedelig å få gruppen stengt uten varsel fordi Facebook mener du har overtrådt en eller annen uklar regel.

OK...har sett på den, og kanskje det beste vil være å kjøre konkurransen via websiden da?
Med kun en link på Facebook siden til konkurransen som pågår via websiden, så kan vel ikke Facebook skyte meg :D
 

Grooo

Medlem
Ving og andre store har konkurranser av det lovlige slaget, konkurranser som er kjøpt/satt opp via Facebook sitt system (ok, kast meg gjerne ut av forumet - jeg har ikke de rette ordene i denne nerde-verdenen, sorry!)

Vi vanlige dødelige som ikke har råd/mulighet til slike ting har egentlig ikke lov til å ha eller annonsere konkurranser på FB nei. Så derfor har jeg holdt meg unna siden jeg fant ut dette, selv om det er kjiiiipt fordi jeg jo ser at andre "små" har konkurranser hele tiden og det ser ikke ut til at de blir tilsnakket på noe vis.
 

picxx

Well-Known Member
det er jo mange som gjør dette da.. Ving har jo stadig vek konkuranse..
Da burde jo de fått problemer?

Finner det ikke igjen i farta, men mener å ha lest at det kun er "pages" med minst 20.000 fans som får kjøre konkurranser.
Infoen til sta kom jo i tillegg til dette...

vanskelig å følge med dynemiske retningslinjer... hehe.
 
Topp