Første oppføring, naturlig med lav ranking?

OldHP

Medlem
Er så lenge siden jeg har sprettet ny side på søkemotorer at jeg ikke husker om det er vanlig at nye sider ikke ranker bra like etter søkemotor registreringen av siden. Ranker på 3 side nå og det er første oppføringen.. er det vanlig å ranke dårlig, tar det tid så ranker man bedre, at det bare går oppover?

Eggan

medlem
Er nok helt normalt at nye sider ranker dårligere enn de litt mer etablerte.
Her vil det være algoritmen til søkemotoren som bestemmer hvor du plasseres, viktige faktorer kan her være innlinker, innholdet, titler og responstiden til siden med mer.

Det blir litt som om du skulle velge hvem du vil ha med på fotballaget ditt, tar du en du vet er god (altså en veletablert side som flere bekrefter er god) eller en helt ny spiller uten noen referanser (en nyetablert side)?

Så ta tiden til hjelp og jobb med innholdet og linker. I tillegg vil jeg ta med infosum.net/no/e-learning/top-20-contributing-factors-for-google-seo.html hvor du finner en liste over 20 viktige faktorer som er med på å bestemme din plassering hos Google.

Sist redigert av en moderator:

picxx

WF 09
Er nok helt normalt at nye sider ranker dårligere enn de litt mer etablerte.

Er ikke enig med deg.
Erfaringsmessig spretter nye sider som et olja lyn oppover i google (så lenge innholdet er rangerbart innhold selvsagt), mens den etter en tid synker ned og legger seg til på en mere "normal" plassering.
Eldre sider som rangerer bra (på konkurranseutsatte nøkkelord) har gjerne brukt masse tid (og penger) på SEO, så de ligger der de er som en naturlig følge av dette og rangerer "selvsagt" bedre enn en ny side.

Eggan

medlem
Jeg blir alltid mistenksom når språket er norsk og nettstedet har en katalog som heter "no". Og det stemte denne gangen også, auto-oversatt innhold. Ikke bra og det holder ikke mål her på WF ihvertfall.

Da får jeg bare beklage for denne glippen og være mer kritisk ved neste anledning.

Er ikke enig med deg.
Erfaringsmessig spretter nye sider som et olja lyn oppover i google (så lenge innholdet er rangerbart innhold selvsagt), mens den etter en tid synker ned og legger seg til på en mere "normal" plassering.

Om man oppretter en ny side og publiserer en artikkel er det som du sier lett å komme til topps, men da på et lite konkurranseutsatt nøkkelord, for så å synke ned igjen. Er det derimot sterk konkurranse har jeg erfart at det er lettere å komme til topps med en etablert side vs en ny side i samme kategori. Så man må vel se an på situasjonen, eller?

Eldre sider som rangerer bra (på konkurranseutsatte nøkkelord) har gjerne brukt masse tid (og penger) på SEO, så de ligger der de er som en naturlig følge av dette og rangerer "selvsagt" bedre enn en ny side.

Det er da dette jeg refererer til i mitt første innlegg.

Sist redigert:
Topp