Hei,
tenkte jeg skulle fortelle om et prosjekt som jeg og en utvikler i firmaet har jobbet med på kveldstid den siste uken.
TNS Gallup utgir hver uke en "ukesliste" over Norges største nettsteder. Ukeslistene er gode, og gir en grei oversikt over opp- og nedganger til Norges største nettsteder - men de er dessverre svært statiske og lite funksjonsdrevne.
Derfor satte jeg og en utvikler oss ned, og laget det vi har kallt "NIU Trafikksenter". Trafikksenteret har indeksert alle nettsteder på TNS Gallup-lista helt tilbake til 2003, og tilbyr en rekke nyttige funksjoner for deg som følger med på internett-trafikk generelt:
- Visuell presentasjon av trafikkprogresjonen for et enkelt nettsted
- Sammenligningsmuligheter mellom opptil 4 nettsteder
- Topplister over nettstedene med største vekst siste 3 og 12 måneder
- Generell internettstatistikk for det norske internettet
Blogg om trafikksenteret finner dere her:
Norsk Ideutvikling - NIU lanserer Trafikksenter - Blogg
...og selve trafikksenteret finner dere her:
Norsk Ideutvikling - Statistikk
Setter pris på forslag, tilbakemeldinger etc... Og spre gjerne linken til så mange som mulig av dine bekjente; fordi vi vil jo aller helst at det vi lager blir kjent der ute blant folket
tenkte jeg skulle fortelle om et prosjekt som jeg og en utvikler i firmaet har jobbet med på kveldstid den siste uken.
TNS Gallup utgir hver uke en "ukesliste" over Norges største nettsteder. Ukeslistene er gode, og gir en grei oversikt over opp- og nedganger til Norges største nettsteder - men de er dessverre svært statiske og lite funksjonsdrevne.
Derfor satte jeg og en utvikler oss ned, og laget det vi har kallt "NIU Trafikksenter". Trafikksenteret har indeksert alle nettsteder på TNS Gallup-lista helt tilbake til 2003, og tilbyr en rekke nyttige funksjoner for deg som følger med på internett-trafikk generelt:
- Visuell presentasjon av trafikkprogresjonen for et enkelt nettsted
- Sammenligningsmuligheter mellom opptil 4 nettsteder
- Topplister over nettstedene med største vekst siste 3 og 12 måneder
- Generell internettstatistikk for det norske internettet
Blogg om trafikksenteret finner dere her:
Norsk Ideutvikling - NIU lanserer Trafikksenter - Blogg
...og selve trafikksenteret finner dere her:
Norsk Ideutvikling - Statistikk
Setter pris på forslag, tilbakemeldinger etc... Og spre gjerne linken til så mange som mulig av dine bekjente; fordi vi vil jo aller helst at det vi lager blir kjent der ute blant folket