Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Få visninger på Facebookreklame

Camilla H

New Member
Hei,
jeg har nylig lansert en nettbasert tjeneste og startet i dag en annonse på Facebook.
Den kostet 18 euro og skal minimum nå ut til 1800 brukere, hvilket vil si litt mer enn en per minutt siden annonsen skal kjøre i ett døgn.
Nå ca 8 timer etter at annonsen blitt publisert har den bare hatt 18 visninger.

Noen som har tips til hva dette kan komme av?
Der er et barometer som viser hvor bredt annonsen vil nå ut, og den var nesten helt på toppen.
 

Camilla H

New Member
Den kjører i ca 2 døgn, men blir vel kanskje en forlenging.
Segmenteringen tilsier at jeg treffer 900.000, og at av de vil jeg minimum nå ut til ca 1800.

18 euro er lifetime-beløpet, og da burde jeg vel nå 1800 i løpet av tiden?
 

Stoppet

Banned
Det er sannelig ikke sikkert at du gjør. Enkelte ganger stemmer ikke estimatet i det hele tatt. Føles nesten på grensen til svindel. Men FB er så store at de gjør vel stort sett som de vil.

I begynnelsen stemte det, men etter hbert som de så at jeg var villig til å bruke penger så sankt antallet jeg traff. Stod kanskje at jeg skulle treffe 15000 til 20000 men nådde kanskje bare 5000 i slutten. FB får ikke særlig mye av mine penger lenger.
 

Camilla H

New Member
Ok, jeg synes bare å huske og ha hørt så mye positivt om reklamering på Facebook, men ting forandrer seg så klart.

Har du tips til andre steder som går an å reklamere på denne måten? Noen erfaring med f.eks Twitter?
 

Stoppet

Banned
Du kan prøve å betale pr klikk heller og se om det fungerer.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Dersom annonsen din er ræva og ingen klikker på den eller gjør noe som helst med den, vil FB tolke det som at ingen burde få se den - uavhengig av hvor mye gryn du spytter inn. Prøv med andre tekster, bilder, målgrupper etc.
 

Stoppet

Banned
Dersom annonsen din er ræva og ingen klikker på den eller gjør noe som helst med den, vil FB tolke det som at ingen burde få se den - uavhengig av hvor mye gryn du spytter inn. Prøv med andre tekster, bilder, målgrupper etc.

Men pengene tar dem gledelig imot.
 

Stoppet

Banned
Oppnår man på en promotering av et innlegg en klikkrate som tilsier 0.5 kroner per klikk så er det neppe noe feil med annonsen. Allikevel oppnås ofte ikke minimuns målsetning som FB på forhånd estimerer. Kall det gjerne ræva. Jeg heller mer mot svindel.
 

xdex

Medlem
Men pengene tar dem gledelig imot.

To succeed, you must fail.

Det er ikke facebook sitt ansvar at en person som ønsker å annonsere ikke har noe innhold, ingen call to action eller sender brukere til eksterne sider (når dem hovedsaklig ønsker å være på facebook) en videresending til en gruppe ville derfor vært ok/bedre i enkelte tilfeller. Når det er sagt, er det begrenset hva 160kr skal klare. Personlig har jeg aldri hatt noen problemer med estimatet facebook gir meg, mot resultatet jeg har fått. Ja, det har vært variasjoner, men har aldri følt meg robbet.

Hvis man er så uerfaren, og ting går rett vest, ville jeg fått noen til å satt opp en skikkelig kampanje, om det er ad-words eller facebook. Det er bedre og la folk som kan jobben gjøre den, enn at du selv skal tape mye på å tro at noe er riktig. Har opplevd langt flere folk som er missfornøyde med google adwords, og mange som aldri kunne klart seg uten.
 

Stoppet

Banned
Så når man betaler 0.5 kroner per klikk på en promotering så har man feilet? Det er ikke min opplevelse. Har drøssevis av promoteringer som ligger mellom 0.4 og 2.0 kroner. Å feile er tydeligvis et meget relativt begrep :)
 

xdex

Medlem
Så når man betaler 0.5 kroner per klikk på en promotering så har man feilet? Det er ikke min opplevelse. Har drøssevis av promoteringer som ligger mellom 0.4 og 2.0 kroner. Å feile er tydeligvis et meget relativt begrep :)

Nettopp, og relativt vil det alltid være, og noen blir aldri fornøyde, uansett hvor godt ett resultat ville vært. @rune69 kommer også frem med ett godt poeng lengre oppe.
 

Stoppet

Banned
Er det gode poenget at man burde endre på annonser som man betaler 0.4 til 2.0 kroner for hvert klikk? Da er det noe jeg ikke har fått med meg her.

Mitt poeng er at hvis FB sier minimum 5000 visninger så vil jeg ha det. For da kan jeg ha muligheten til å halvere det jeg betaler til mellom 0.2 og 1.0.

Ser nesten ut som FB mener at annonsen er for god og ikke for ræva. ;)
 

Rismoen

Medlem
Jeg har laget en informasjonsvideo (animasjon) som jeg bruker til å forklare produktet/tjenesten. Betaler 0,09 kr. pr videovisning.

Fordelen er at videoen starter automatisk når man scroller nedover feeden og vekker oppmerksomhet som bare f. Når de har sett ferdig videoen trykker de ofte på linken jeg har lagt ved. Det er gull verdt!
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Mitt poeng er at hvis FB sier minimum 5000 visninger så vil jeg ha det. For da kan jeg ha muligheten til å halvere det jeg betaler til mellom 0.2 og 1.0.

Facebook lover ingenting og sier ingenting om hva som skal oppnås av reach, så hvor du har "FB sier minimum 5000 visninger" fra, skulle jeg gjerne visst.

Når man setter opp annonse med diverse kriterier, kommer det følgende opp ang. "beregnet rekkevidde-tallet":

"Dette er totalt antall personer i ditt valgte publikum som er aktive på Facebook hver dag."

"Dette er bare en beregning. Tallene som vises, er basert på gjennomsnittlig resultat for annonsene som er målrettet mot det valgte publikumet."

Det er således ingen "lovnad", men et hint om hvor mange som kan nåes med en annonse - basert på penger, målretting osv.
 
Topp