Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Få en banner til å IKKE bli oppdater!

tom3008

Medlem
Hei!
Sitter med siden Velkommen til Nesbyen! som dere har gitt meg mye god kritikk på som jeg skal se på...

Noen sa at banneren oppdaterer seg hver eneste gang de besøker en artikkel etc.

Det trenger jo ikke bannernen å gjøre, den er jo den samme hele tiden uansett...

Så jeg lurer på:
HVORDAN GJØR JEG SLIK AT BILDE IKKE OPPDATERER SEG PÅ HVER ENESTE SIDE??



Mvh Tom Nielsen :)
 
Dersom jeg har skjønt spørsmålet ditt riktig: Bytt ut den delen av siden som *skal* oppdateres hver gang man klikker på en link med samme innhold enten inkludert i Javascript/AJAX, eventuelt med innholdet i en iframe - og sørg for at alle linkene i stedet for å bytte ut hele siden bytter ut innholdet i den aktuelle div-en med javascript (eller innholdet i iframen om du velger den løsningen).
 

Bjørnar

Gründer
317,7 KB (325 323 byte)

du må få ned bildestørrelsen litt, tar jo veldig lang tid å laste.

hva slags hosting bruker du?

tror kanskje du starter i feil ende her...
 

tom3008

Medlem
317,7 KB (325 323 byte)

du må få ned bildestørrelsen litt, tar jo veldig lang tid å laste.

hva slags hosting bruker du?

tror kanskje du starter i feil ende her...
Men er det ikke mulig at det tar litt tid å laste på første siden, så laster den ikke mer resten av gangene??
 

picxx

Well-Known Member
Men er det ikke mulig at det tar litt tid å laste på første siden, så laster den ikke mer resten av gangene??

Finnes sikkert en grei cachemodul for joomla.
 

zapotek

Medlem
Hvorfor i huleste reduserer du ikke størrelsen på bildet? Jeg fikk den ned i 50 Kb uten synlig tap av kvalitet.
 

Nutz

Med lem
En slik modul som nevnes her er laget for å spare prosessorbruk på server, har lite med optimering i nettleseren å gjøre.
Skal man gardere seg helt for at bilder ikke blir lastet for hver forespørsel/sidelasting må man nesten bruke Ajax.
 

zapotek

Medlem
Trenger ikke noe modul! Sleng inn dette et eller annet sted mellom <head> og </head> på siden din:
<meta http-equiv="Cache-control" content="public">

Forøvrig, du MÅ redusere filstørrelsen på bildet. Helt unødvendig at det skal være så stort.
 

picxx

Well-Known Member
Hvis jeg reduserer størrelsen ser man vel det på kvaliteten??

Det var ingen som ba deg kutte headeren i to her... bare redusere størrelsen på den...slik.

39kb (20kb)
Banner1.jpg


15kb (10 kb)
Banner2.jpg


Ser du forskjell? ;)

edit: ser størrelsen er blitt noe mindre. kommer nok av opplastingen på photobucket.
 

picxx

Well-Known Member
Hvilket program bruker dere til å lage slike enkle bannere?


Photshop er greit, ellers finnes det jo online creators også hvor man setter inn tekst og bilder og sånn.
 
Topp