Jeg ville nok stusset dersom du påsto at du var mamma, med fornavnet Atle!
Nå er jeg selv far til to unger, og i følge min kone har jeg en nærmest surrealistisk sans for fargekombinasjoner. Når det gjelder barneklær føler jeg meg omtrent like stilsikker som en punker med rød hanekam på slottsball. Derfor overlater jeg med glede oppgaven med å handle barneklær til min bedre halvdel.
Så jeg må jo innrømme at jeg ikke er kvalifisert til å vurdere nettbutikkens vareutvalg og priser. Jeg synes likevel menyene på venstre side er oversiktlige nok til at man enkelt burde klare å finne frem til det man er på jakt etter.
Men jeg er helt enig med deg i at fokuset på forsiden er lite egnet for å fremme salg.
Det første man ser er omtale og oppfordring til å lese en blogg.
Deretter promoterer de en julekalender som heller ikke gjør det aller minste forsøk på å tiltrekke seg et blafrende visakort.
Men det spørs vel om man fremdeles husker at man skulle handle klær, etter først å ha lest milelange blogginnlegg og sett på masse bilder av nusselige små barn.
Skulle man mot formodning ha god korttidshukommelse og komme på at man egentlig skulle handle klær, er det nok en mulighet for at man ikke ser noe poeng i det etter å ha deltatt i julekalenderen. For nå kan de jo få de plaggene (som de i utgangspunktet var interessert i), uten å gi fem flate øre for dem! Det er vel ikke mange som vil betale for noe som kanskje er gratis om kort tid?!
En konsulent med erfaring med DM/Salg kunne muligens ha utført mirakler på den forsiden.
Jeg må innrømme at jeg aldri tok meg tid til å vurdere nettbutikken før jeg la ut bannerannonser for den. Dette er jo egentlig en kardinalfeil, og det skyldes nok at jeg ble altfor ivrig fordi jeg har lett med lys og lykte etter passende banneralternativer for denne målgruppen i flere år. Man lærer så lenge man lever