Julian Alois Barthel
Webmaster innenfor Reise
Hei Hei!
Holder på med oppstart av nettbutikk og har i den forbindelse noen spørsmål.
Problemet her er at jeg ønsker å ha så lave kostnader som mulig ( som alle andre tenker jeg )
Veldig kjapt om ideen her.
- Ta inn et unikt produkt som skal selges i Norge og Sverige.
- Produktet skal tas inn fra Tyskland.
Siden både Tyskland og Sverige er EU land så er det ganske gunstige muligheter for å importere imellom disse landene.
Derfor er det en ganske (!) gunstig løsning å opprette ett Svensk selskap. Som selger produktet til Norge også.
Produktet kommer til å ha en ut pris på maks 150 kr.
Så det går godt inn under maks grense på 200 kr, men så er det sånn at vi gjerne vil ha ett lager i Norge slik at leveringstiden blir så kort som mulig.
Men (!) så er det jo spørsmål om hvordan det er å ha ett lager i Norge?
Alså at man tar varene først inn i Sverige fra Tyskland og så halvparten til Norge.
Når det kommer en bestilling som skal sendes til Norge så sendes den fra Norsk lager.
Må man ha 2 selskap for at dette skal kunne gjøres? Alså ett i selskap i Norge og ett i Sverige?
Takker for innspill og tanker !
Mvh Julian
Holder på med oppstart av nettbutikk og har i den forbindelse noen spørsmål.
Problemet her er at jeg ønsker å ha så lave kostnader som mulig ( som alle andre tenker jeg )
Veldig kjapt om ideen her.
- Ta inn et unikt produkt som skal selges i Norge og Sverige.
- Produktet skal tas inn fra Tyskland.
Siden både Tyskland og Sverige er EU land så er det ganske gunstige muligheter for å importere imellom disse landene.
Derfor er det en ganske (!) gunstig løsning å opprette ett Svensk selskap. Som selger produktet til Norge også.
Produktet kommer til å ha en ut pris på maks 150 kr.
Så det går godt inn under maks grense på 200 kr, men så er det sånn at vi gjerne vil ha ett lager i Norge slik at leveringstiden blir så kort som mulig.
Men (!) så er det jo spørsmål om hvordan det er å ha ett lager i Norge?
Alså at man tar varene først inn i Sverige fra Tyskland og så halvparten til Norge.
Når det kommer en bestilling som skal sendes til Norge så sendes den fra Norsk lager.
Må man ha 2 selskap for at dette skal kunne gjøres? Alså ett i selskap i Norge og ett i Sverige?
Takker for innspill og tanker !
Mvh Julian