Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Etablere egen affilateløsning

n0stra

Medlem
I forbindelse med utviklingen og implementeringen i større grad mellom butikker og deres facebookgrupper har jeg kommet over og blitt tilbudt en løsning som ser potensiell bra ut hvor man selv kan kjøre en affiliateløsning for sine butikker.

Spørsmålet er da hva vi bør tilby for å tiltrekke oss affiliates. Hva er vanlig med tanke på prosenter? Bør man ha en trappetrinnsløsning hvor man får høyere prosent jo flere salg man genererer?

For øyeblikket er det følgende områder/butikker som vil være aktuelle:

veggfolie - interiør/oppussing/dekor | penbil.no - salg av kjente bilpleieprodukter langt under vanlig norsk pris | penbåt.no - salg av kjente båtpleieprodukter osv sov | dittskilt.no - håndlagede dørskilt ++ | veggfoto.no - salg av fototapet og canvasprint

Noen av overnevnte butikker er ikke aktive per dags dato bare så det er sagt.

Funksjoner:

Ability to set affiliate commission
Ability to auto/manual approve affiliate
Allow affiliate to request withdraw
Auto or manual approve commission when order is completed - this help you to reduce profit lost when your customer use many accounts to place order for themselves
Manual review and process withdraw
Full referral/click statistic report for both admin and affiliates
Admin management for affiliates statistic, transaction, payment
Auto generate banner and text link for products pages
Various settings cookie lifetime, email templates,...
 

LekeFly

Medlem
Ang affiliate programmer anbefaler jeg deg og sjekke ut "post affiliate pro" finnes en Magento extention. Har ikke fått installert og testet dette selv men skal det en vakker dag:) hehe
 

kongen

kongemedlem
Anbefaller deg å gå til aff.nettverk uten etableringsgebyr. Som tar kun for per salg.

Da slipper du support/administrasjon av affiliates.
 

n0stra

Medlem
Ser for meg at store deler av pengene da havner i lomma på disse og at man selv har veldig liten kontroll eller påvirkning på hvem som faktisk da blir affiliates? Altså hvis man skal benytte noen av nettverkene som eksisterer.

Det hele blir jo et spørsmål hvor krysspunktet mellom hvor lav prosent man kan gi samt hvor høy man må ha for å tiltrekke seg gode affiliates. Og per dags dato aner jeg ikke hva dette skulle tilsi.

Ser illusion.no (som vel må sies å være en norsk suksesshistorie på web) kjører både magento, den affiliateløsningen jeg har sett på (drev og søkte litt igår) og tilbyr på sine klær 15 % på hvert salg og nedre grense på 300 for utbetaling. 1 måneds oppsamlingstid osv. Nå har sikkert de ganske høy inntjeningsprosent per salg - usikkert hvordan de ligger ann i forhold til oss...
 

Tonny Kluften

Administrator
Man sparer penger til drift og utvikling ved å bruke et affiliatenettverk som f.eks. Adservicemedia, Guava eller Tradedoubler, og på Tradedoubler kan du selv godkjenne hvem som skal bli affiliate.
Dessuten får man masse "gratis" affiliates, nemlig de som allerede er partnere hos nevnte firmaer. Man slipper å lette etter affiliates selv.

Det tar masse tid å håndtere et affiliatesystem selv og tid er penger.

15 % på hvert salg, som illusion.no, tilbyr må sies å være meget bra. Det vitner også om en meget høy inntjeningsprosent per salg.
 

Drevland

Medlem
Det er vel en viss kostnad å kjøre et affiliateprogram via et nettverk eller? Tradedoubler er vel relativt dyrt så vidt jeg har forstått. Så jeg er interessert i høre eksakt hvor ligger innsparingene i forhold til drift? Min vurdering har vært at det blir vært billigere å gjøre det selv.

Jeg driver og setter opp en affiliateløsning for diani.no, som da kjører Magento, opp mot tidligere nevnte Post Affiliate Pro. Lisenes kostet oss $299 og det tok meg mindre enn kvarter å installere det på server og integrere det i Magnto. Så det teknisk er på plass, det som må gjøres nå er å skrive tekst med vilkår for affiliateprogammet, sette opp kampanjer og lage bannere, og eventuelt fikse litt på htmlen i standard oppsettet for å få et litt mer unikt look. Men det meste av dette må man vel gjøre selv om man benytter et affiliatenettverk?
 

n0stra

Medlem
Drevland: du toucher mye av det samme jeg har tenkt på. Synes utgangspunktet i vilkårene til illusion.no er veldig kurante å basere seg på så slipper man finne opp kruttet på nytt. Spørsmålet er prosentandelen man skal dele ut til affiliates da jeg ikke helt vet hva som er vanlig og hva som vil fungere best for å trekke til seg affiliates - samt holde på de gode.
 
Topp