zapotek
Medlem
Jeg fikk beskjed om at første faktura som gjør at omsetningen overstiger 50k i løpet av et år skal faktureres med moms selv om jeg da ikke var offisielt mva registrert enda. Saksbehandleren på Skatteetaten sa at kunder kunne stusse på dette da det ikke sto MVA bak org.nr mitt på fakturaen og i prinsippet nekte å betale. Andre løsningen er å etterfakturere momsen når registreringen er i orden. Har du ikke et nært forhold til kunden tror jeg dette vil virke mer underlig.
Anbefaler deg å mase på Skatteetaten når du sender inn søknaden om MVA registrering, for saksbehandlingstiden er fryktelig lang. Slik at du slipper dette problemet på mange fakturaer. Husker de laget en hastesak til meg og fikk det unnagjort på et par uker. Har hørt om folk som har måttet vente i månedsvis på dette, og det er jo håpløst.
Anbefaler deg å mase på Skatteetaten når du sender inn søknaden om MVA registrering, for saksbehandlingstiden er fryktelig lang. Slik at du slipper dette problemet på mange fakturaer. Husker de laget en hastesak til meg og fikk det unnagjort på et par uker. Har hørt om folk som har måttet vente i månedsvis på dette, og det er jo håpløst.