Et litt crossover spørsmål...

Liandrian

Medlem
Jeg har en utfordring som jeg har en idè om hvordan jeg skal løse; men jeg trenger innspill.
Sier som min mor:" Å tro at man vet best, da er man best inne i sitt eget hode."

Jeg starter straks nettbutikk, men jeg vil bestille (ettersom leverandørene holder til i Skandinavia så er leveringstid intet problem) varene idet jeg får et salg i butikken min. Slik at jeg holder varelageret til det minimum og kan bygge trygt opp. Selvfølgelig skulle det være ønskelig at jeg hadde 500k til å starte med og kjøpt inn alt på forhånd. Men når det ikke er et alternativ og jeg ønsker å være fornuftig i oppbyggingen.

Men hvordan overbeviser jeg kunder om at det vil ta litt lengre tid før varene kommer?
Jeg ser for meg en rubrikk/banner hvor det står at ettersom "vi er en nystartet nettbutikk så vil leveringstid være 3-5 dager." eller "Er det noe dere mangler, så send mail til bla@blabla.com så vil du få straks svar på leveringstid og det vil bli lagt inn i nettbutikken.".
Og her tenker jeg at det holder med 70 produkter til å begynne med så ser jeg hva som selger/hva som er av nyheter også legger jeg det inn etterhvert. I stedenfor å satse på over 13.000 produkter( for det er så mange forskjellige jeg kan få tak i og som finnes der ute.)

Noen som har erfaringer på hvordan dette kan effektivt bli løst evnt noen dyrekjøpte erfaringer?
 

Stoppet

Banned
Jeg ser for meg en rubrikk/banner hvor det står at ettersom "vi er en nystartet nettbutikk så vil leveringstid være 3-5 dager."

3 til 5 dager er vel ganske alminnelig leveringstid? Ser ikke at det er unaturlig.

Mener du kanskje 3 til 5 dager lenger leveringstid en vanlig X til Y leveringstid?

Uansett ville jeg ikke skrevet at dette var på grunn av man nettopp har startet. Føler det kan virke som om man "sliter" litt.
 

Liandrian

Medlem
Nei, jeg mener 3-5 vanlig leveringstid. Jeg har jobbet med nettbutikker som har alt in-house. Så de leverer dagen etter eller to dager etter. Den største aktøren i Norge innenfor varesegmentet jeg tilbyr har det slik. Men da vet jeg at 3-5 arbeidsdager er normen i hvertfall :)

Jeg vil at kunder skal sende meg mail hvis jeg ikke har det produktet de vil ha. Sånn at jeg får lagt det inn i nettbutikken til en bedre pris enn de andre nettbutikkene.
Hvordan gjøres det på en proff måte?
 

Stoppet

Banned
Har du anledning til å legge inn informasjon i sidefeltet? Da vil kundene hvertfall enkelt se det.
 

Liandrian

Medlem
Men er sidefeltet der kundene først ser?

Jeg vil jo at det skal være en rubrikk som står fram:" Hvis vi ikke har det spillet du leter etter... Ikke vær redd! spør oss heller, så skal vi lete bakerst i garasjen for å finne det fram."
 
Topp